Wat zijn leuke raadseltjes op papier voor een 7-jarige?

Mijn neefje van 7 houdt erg van spelletjes, net zoals ik toen ik klein was. Mijn tante had toen een paar leuke raadseltjes die ze op papier tekende, zoals bijvoorbeeld hoe je met bepaalde attributen over een rivier ging om er appels te plukken. Maar zowel mijn tante als ik hebben geen flauw idee meer hoe ze ook alweer gingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

hier wat leuke website`s voor kinder raadsels:

http://www.moppenvoorkinderen.nl/?cat=6&paged=2

http://www.speelzolder.com/moppen/index.htm

http://www.kids-start.nl/kidshumor.html

veel plezier!!!

Toegevoegd na 3 minuten:
die van de appels plukken over een rivier ken op deze manier:

je hebt een rivier aan de overkant staan appelbomen(vol met appels) hoe kan je aan de overkant komen om appels te plukken,er is geen boot of brug!!

dan zeg je dus zemmen!!!
en in de winter???
dan zeggen ze vaak over het ijs of schaatsend dan zeg je":

nee in de winter groeien er geen appels aan de bomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan,veel plezier ermee!

Andere antwoorden (5)

kijk eens op raadseltjes .com daar kun je vast iets leuks afhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog een leuke site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat je deze bedoelt: je komt bij een rechthoekig weiland met een appelboom in het midden, met daar om heen een sloot van exact 2 meter breed en je wilt naar de overkant om die appels te plukken. Er is geen brug, maar je hebt wel 2 planken van 1,90 meter (of 2 meter precies) bij je, maar waar je dus niet mee recht de sloot kan oversteken. Hoe moet je toch aan de overkant komen?

Of deze: je komt met een vriend bij een heel brede rivier en je moet een briefje over brengen aan een andere vriend die aan de overkant staat. Toevallig kom je uit bij een V vormige bocht, jullie komen van de "onderkant", die andere vriend staat dus in de nauwe binnenkant van de V-bocht. Jullie kunnen geen van allen over de rivier zwemmen. Het enige andere wat je hebt is een heeeeeeel lang touw. Hoe krijg je het briefje aan de overkant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chek deze site is even...

http://www.kidkids.nl/raadsels/puzzels02.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door iets in puntjes te tekenen bij elke punt een nummer.
De lijnen moeten dan verbonden worden zodat hij uiteindelijk kan zien wat de tekening is.
Of een simpele rebus maken die bij zijn leeftijd past.