Raadseltje van babyfaced. Wie weet hoe dit moet?

Je zit aan de kant van een kust, met een roei boot. En een schaap - wolf - gras.
Je moet ze alle drie één voor één naar overkant brengen. Maar ze mogen elkaar niet op eten. (stel da jij eerst de wolf brengt, dan eet de schaap het gras op, dus dat mag niet. Of als jij eerst gras weg brengt, dan eet de wolf de schaap op.)
Let op je moet 1 voor 1 anders zakt de boot in.!!
Dus hoe kan je het beste alle drie naar overkant brengen? ? ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons was het vroeger een geit een wolf en een kool
maar kwam op hetzelfde neer :)

Het beste antwoord

heel oud raadsel, kjiken of ik het nog weet.

Eerst het schaap
terug
wolf heen
schaap terug
gras heen
terug
schaap heen
alledrie daar

yup, ken hem nog :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was me net voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klasse +10

Andere antwoorden (5)

Heen: schaap
Terug: niets
Heen: Wolf
Terug: schaap
Heen: gras
Terug: niets
Heen: schaap

Toegevoegd na 3 minuten:
Het originele raadsel gaat over de wolf, het schaap (of de geit) en de kool. Op onderstaande link kan je het spelletje zelf spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was je voor ^.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Breng eerst het schaap naar de overkant, wolven eten geen gras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze moeten alledrie naar de overkant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je niet denken dat je dat schaap maar bij je moet houden.
schapenvlees kan best lekker zijn:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@maarta, daarom geef ik aan: breng EERST het schaap naar de overkant. @juda, nee ik hou niet van schapenvlees, veel te sterke smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je voor het mee denken.
Chekerzz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je babyface.
- Eerst met het schaap
- Dan met het gras, de schaap neem je mee terug
- Het schaap laat je staan en je neemt de wolf mee naar de overkant
- Dan ga je weer terug om het schaap op te halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heen: schaap
Terug: niets
Heen: Wolf
Terug: schaap
Heen: gras
Terug: niets
Heen: schaap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaap heen -> leeg terug... schaap aan overkant, wolf en gras deze kant.

Wolf heen -> schaap terug... Wolf aan overkant, schaap en gras aan deze kant (boer is daarbij).

gras heen, leeg terug -> Wolf en gras aan overkant, schaap aan deze kant.

schaap heen, alles is aan de overkant.