Raadsel v/d week (18 - 23 Oktober)

een man zit in een diepe kuil met een kratje bier.
een eindje verderop is een diepe rivier.
bij de rivier (nog wel aan de kant van de man) staat een ezel.
aan de andere kant van de rivier staat een blikjes automaat waar 2 keer een kwartje in moet.

hoe komt de man aan een blikje?

Toegevoegd na 5 dagen:
________________________________________
Het goede antwoord is gegeven door:

Antwoordman en Josephina!
Jullie verdienen hierbij allebei 1 punt. MAAR.. Josephina's uitleg was duidelijker. Dus 11 punten voor Josephina!
_____________________________________________
Antwoord:

De man drinkt zich ladderzat, klimt omhoog en trapt de ezel zodat de ezel gaat balken. Met de balken bouwt hij een ezelsbruggetje en gaat eroverheen. Hij denkt twee keer na zodat het kwartje 2 keer valt.

Daar zijn de blikjes!
_____________________________________________

Niemand had in het antwoord het deel met het ezelsbruggetje. Zondag een nieuw raadsel!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte Vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen vraag.
AWM
14 jaar geleden
Maar gelukkig is het nu weer een weekje stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat'n k*t vraag..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, hé! Rustig! Doe allemaal eens niet zo flauw, dit is juist bedoeldt voor de lol!

Het beste antwoord

De man in de kuil drinkt al het bier op en wordt LADDERzat. Met deze ladder klimt hij uit de kuil en hoort daar de ezel BALKEN. Met deze balken bouwt hij een (ezels)bruggetje en gaat daarmee de sloot over. Tja, dan moet hij nog een kwartje hebben voor de blikjes automaat. Hij denkt en hij denkt en hij denkt - en opeens valt het kwartje! En zo kan hij eindelijk de blikjes kopen.hahahhaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat is wel heel goed +1 en respect...
AWM
14 jaar geleden
FOUT! Bij jou heeft ie maar één kwartje ! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd, Josephina. Hier zijn je 10 punten!

Andere antwoorden (5)

Ik vraag me af waarom ik naar die blikjesautomaat moet. Ik heb mijn kratje bier al, dus bekijk het maar.

Maar je kan de ezel laten balken...... etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij drinkt zich een stuk in zijn kraag en klimt omhoog, hij schopt de ezel tot ie gaat balken en die balken legt hij over de rivier. Bij de automaat denkt hij twee keer na totdat het kwartje valt en daarna heeft zijn blikje.
Wel errug flauw allemaal.
AWM
14 jaar geleden
Door op het kratje te gaan staan kan die even om zich heen kijken. Blikje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door 2 kwartjes in de automaat te gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarvoor al die moeite. Is er wel stroom aan de andere kant van de rivier?