emigatie naar nederland

wat moet er allemaal geregeld worden als mijn viendin met dochter naar nederland wil komen inverband met school dochter is 11 jaar heb al eens gezocht op internet maar weet het niet meer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

edereen die een persoon uit het buitenland uitnodigt voor een kort of permanent verblijf in Nederland kan dit aanvragen.
Het moet in persoon worden aangevraagd bij het team Burgerzaken van het gemeentehuis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de aanvraag heeft u nodig:
Het ingevulde aanvraagformulier;
geldig legitimatiebewijs. Hieronder worden de volgende documenten verstaan:
Paspoort;
Nederlandse Identiteitskaart;
rijbewijs;
verblijfsvergunning of geldig buitenlands paspoort (voor vreemdelingen);
de verschuldigde leges.

Benodigde formulieren
De formulieren 'Uitnodiging kort verblijf' en de daarbij gevoegde 'Garantverklaring

De door u ingevulde en ondertekende verklaring stuurt u, na legalisatie van de handtekening, naar de persoon die u uitnodigt. Deze neemt de verklaring mee als hij/zij een visum voor Nederland aanvraagt bij de Nederlandse Ambassade in zijn of haar woonland.
De visumaanvraag wordt ingewilligd of geweigerd door de Nederlandse Ambassade.

Toegevoegd na 5 minuten:
als iemand drie maanden of langer wil blijven
moet er een ander visum aangevraagd worden

http://www.ind.nl/nl/index.asp kun je alles nalezen