Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Onderstaand plaatje geeft je duidelijkheid!

Toegevoegd na 20 minuten:
Pat Boone werd geboren in Jacksonville in de Amerikaanse staat Florida. Hij groeide op in Nashville, in de staat Tennessee en begon platen op te nemen in 1954 voor Republic Records. In 1955 bracht hij een cover uit van de single "Ain't That a Shame" van Fats Domino, en verbrak de verkooprecords van de originele uitvoering aanzienlijk. Het is representatief voor de beginperiode van Boones loopbaan, die vooral gericht was op het oppoetsen van rhythm and blues-hits tot meer toegankelijker versies, waardoor de rock-'n-roll-deuntjes een veel groter publiek bereikten. Dit echter niet ten koste van de originele uitvoerenden, want ook hen bracht hij onder de aandacht. Bluesartiest Little Richard zei ooit: "het was Pat Boone die me miljonair maakte".

Boone had het imago van een frisse vlotte jongen, die zowel tieners als hun ouders aansprak.

(voor meer info: zie link)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Elvis Presley.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit Dean Martin is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
John Denver?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad die kwijlebabbel van Pat Boon. Ik val duidelijk niet op frisse jongens, maar ook niet op zoete brave teksten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding