Wat verklaart de volgende situatie?

Een man komt een bar binnen en vraagt aan de barman een glas water. De barman pakt vervolgens een geweer onder de toonbank vandaan en houdt hem gericht op het hoofd van de man. De man bedankt de barman en verlaat de bar.

Welke simpele uitleg verklaart het hele verhaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel:)

Het beste antwoord

de man had waarschijnlijk de hik. Daarom bestelde hij een glas water. Het geweer zou hem aan het schrikken gemaakt hebben waardoor de hik verdwenen is.

Daarvoor bedankte hij vriendelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt mij het meest logische antwoord :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Als je het eenmaal weet is deze raadsel heel erg makkelijk. Maar om er zelf achter te komen is het verdomd moeilijk.
Vandaar dat ik het wel een leuk raadseltje vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij is zeker leuk! ik had het ook niet geweten als ik het antwoord van Monc niet gelezen had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist het antwoord niet, maar toen ik las dat die een glas water bestelde moest ik er meteen aan denken. Misschien omdat we in de kroeg vaak het grapje maken als iemand een glas water vraagt (heb je de hik>)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da,s een leuke ,kun nou effe tussen de middag in de kantine vertellen,en aan het eind snappen ze hem ook allemaal.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam ook op dit raadseltje, omdat je mijn vorige raadsel te moeilijk vond om in de kantine te vertellen, Eef:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, vooruit, nog 10 punten extra.

Andere antwoorden (3)

het is een waterpistool? waarmee de barman in zn mond schiet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ook mijn eindconclusie na ontzettend lang nadenken. Maar dit werd niet als het juiste antwoord gezien, terwijl ik hem zelf het meest logisch vond. Ik wist toen echter nog niet het werkelijke antwoord, wat toch een stuk logischer is. Toch een dikverdiende +1 voor deze oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah ok..maaruh als iemand een geweer op mij richt ga ik hem niet bedanken hoor...hik of geen hik..;-)
AWM
14 jaar geleden
Precies, Naat, echt een situatie die zich in werkelijkheid heel anders zou afspelen. In de USA zou de man meteen ook naar zijn pistool grijpen. Een uit de hand gelopen hik wordt dat dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval heeft de barman niets te vrezen, want die man kan toch niet mikken met de hik.
AWM
14 jaar geleden
lol!
Ik dacht aan een westernfilm. Water drinken in een bar is verdacht . Hij had whiskey moeten bestellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh hij was al opgelost ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha:p Kan ik me ook wel iets bij voorstellen.
hij was vergeten zijn bivakmuts af te zetten