waarom mag ik met mijn snorscooter niet op fietspadjes met het bordje FIETSPAD

Ik ga vaak met de scooter vvv fietsroute's rijden maar kom dan voor het blok dat ik niet
op de fietspad mag met het bortje FIETSPAD dan kan ik niet verder en ben dan de nummers kwijt wat is het nut van die bortjes niemand kan mij dat uitleggen .
je hebt er fietspadtjes bij waar een onverhardeweg naast is daar mag ik dan wel op
ik ken mensen die een bekeuring hebben gehad maar de agent kon niet verklaren waarom je er niet op mag kan iemand mij verder helpen ?
jh.d.D

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat dat nu eenmaal zo door de wetgever is bepaald.

de betreffende paadjes zijn vaak ook te smal om als bromfietser een fietser te kunnen passeren, en soms ook alleen verhard met schelpen en niet geschikt voor hogere snelheden.