Mag ik ondersteunend begeleider zijn?

Goedemiddag,

Onlangs raakte ik in gesprek met een jonge vrouw van 36 jaar, die op allerlei
fronten in grote problemen zit. Ze vecht tegen instanties en autoriteiten, maar
is daartoe nauwelijks in staat omdat ze zwaar dyslectisch is. Ik heb haar
aangeboden te helpen met o.a. het lezen en beantwoorden van haar post.
Daar was ze hartstikke blij mee en ze zei ook meteen: "Dat hoef je niet voor
niks te doen hoor, ik kan je betalen uit mijn PGB."

Naarmate ik haar vaker heb gesproken, blijkt dat ze dringend behoefte heeft
aan een persoonlijk begeleider. De man die haar nu steeds helpt, kan het
eigenlijk niet meer aan (hij is in de 70) en wil er ook van af, maar voelt zich
bezwaard om haar te laten zitten. Nu wil ze mij aanwijzen als begeleider,
maar ik weet niet of dat kan. Ik ben niet gediplomeerd in de zorg- of advies-
sector, heb wel enorm veel administratieve ervaring als secretaresse/office
manager.

Zijn er bepaalde voorwaarden waaraan een persoonlijk/ondersteunend
begeleider moet voldoen? Ik zou het vreselijk vinden haar alsnog te moeten
teleurstellen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw aandacht.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als zei een PGB heeft , heeft zei ook een PGB administratie kantoor waar ze haar uitgaven moet verantwoorde. Dit kantoor weet alles omtrent de regels over zorg inkoop en de voorwaarde waar aan de zorgverlener moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat klopt, kijk eventueel hier: http://www.zorgkantoordwo.nl

Daarnaast is het wel zo dat iemand met PGB een klein deel niet hoeft te verantwoorden.