Wat is gezond als het in Frankrijk gegeten wordt, maar dodelijk als het gegeten wordt in Engeland?

Een zelfbedacht raadseltje voor de rubriek Raadsels & Puzzels.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

poison (vis / vergif )

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is natuurlijk poisson in het Frans (met 2 x s)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt mij het goede antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+11

Andere antwoorden (2)

Naast het waarschijnlijk correct antwoord hierboven:

er zijn vissoorten die in Engeland zo vol met chemicaliën zitten (door vervuilde rivieren) dat ze waarschijnlijk in Engeland dodelijk zijn (als je er lang heel veel van eet) maar in Frankrijk niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat eerste antwoord lijkt mij ook het meest aannemelijke. Mijn eerste gedachte was Crêpes vs crap, maar da's gezond noch dodelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook wel een goed antwoord:) +1