doorslapen

mijn manneke( 10 ) sliep tot 2 weken lekker door snachts....maar dus sinds de laatste 2 weken meld hij zich weer !!
hij valt na d efles van 19.00 uur in een diepe slaap want de fles van 23.00 drikt hij dan al slapend op.
vaak stellen we die fles gewoon uit omdat hij toch zo diep slaapt.

dus eigenlijk die lange diepe slaap moet naar later op de avond maar hoe pak ik dit aan?
of is het heel normaal dat hij snachts nog komt hahahha ik ben er echt helemaal uit zeg !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

10 jaar oud?en dan nog de fles?
omschrijf het eens iets beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie bovenstaande reacties
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij 10 weken of 10 maanden oud is? Ik zou proberen zijn ritme zo te veranderen dat het jullie goed uitkomt. Dus niet meer om 19.00 uur naar bed, maar later en dan nog een fles geven. Gewoon eens even een paar dagen "spelen" met voedings- en slaaptijden tot je merkt dat het goed gaat en dat ritme aanhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babies slapen na verloop van tijd sowieso korter. Voor het gemak ga ik ervan uit dat je overdag circa iedere 4 uur een fles geeft. Dat schema dien je dan ook aan te houden, consequent, niets uitstellen en maak hem om 23:00 gerust wakker want slapen voor een baby is goed maar tegelijk een uurtje na het drinken wakker zijn is wel beter voor een meer aangepast ritme naar jullie slaap patroon.

Verder is er natuurlijk heel wat te regelen. Als ouder weet je wel wat ik bedoel. En als hij bezig is weer een sprongetje te maken kan het zijn dat hij even een paar dagen de boel ontregelt om vervolgens een nog beter slaapritme op te pakken. gewoon geduld hebben dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je manneke geen tien jaar is neem ik gemakshalve maar aan, maar tien weken of tien maanden maakt natuurlijk wel een heleboel uit.

Is hij pas tien weken, dan heb je een paar weken mazzel gehad,maar hoeft hij nog geen vast voorspelbaar slaappatroon te hebben. Komt nog wel, kwestie van geduld.

Is hij tien máánden en heeft hij altijd doorgeslapen, dan is er wellicht één keer iets gebeurd waardoor hij 's nachts wakker is geworden. Vermoedelijk heb je hem toen uit bed genomen en de fles gegeven,en beviel hem dat goed.

Misschien kun je in dat geval toch proberen hem na zeven uur nog wat langer wakker te houden, maar op zich is het ook geen probleem als hij 's nachts nog een poosje komt. Ja, voor jullie wel, maar voor hem niet hoor. Mijn oudste dochter heeft tot bijna anderhalf jaar (!) nachtvoeding gemoeten omdat ze een bijzonder slechte eter was (en nog is , trouwens) en dat sloopt je, maar voor het kind kan het geen kwaad. Een flesje is dan een zegen, omdat je de gebroken nachten dan kunt delen. Maar uiteindelijk komt het goed, en met jou zoon vermoedelijk een stuk eerder dan na anderhalf jaar.

Je kunt heel langzaam proberen het tijdstip van de voeding van 7 uur wat op te schuiven, en aansluitend de laatste voeding. Op een gegeven moment zal hij na die laatste voeding gewoon lekker tot de volgende morgen doorslapen.

En ik moet eerlijk zeggen dat toen mijn dochter zo oud was en zelf een flesje kon vasthouden, deze ontaarde moeder ook wel eens gewoon een fles in de hand heeft gegeven en zelf weer is gaan liggen hoor :shock: . Niet standaard, maar het is zeker wel gebeurd. Je moet tenslotte zelf overdag ook een beetje mens blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door deze tempratuur deden wij een zomder deken of slaapzak. hij bleek het toch koud te krijgen s'nachts en wakker te worden (hij voelde niet koud aan)
toch iets warmer weg gelegd en toen sliep hij weer door.
suuces