Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Cd-rom drive verdwenen.

Helppppppppppppppp !!!!!!!!! Ik ben m,n CD- rom kwijt !!!
Hij staat niet meer in Mijn Computer ....dus hij werkt ook niet meer !!

In apparaatbeheer staat in het schermpje algemeen : Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
Ik heb alles al geprobeerd zoals uitschakelen en weer inschakelen / installatie ongedaan maken / stuurprogramma,s bijwerken enz enz.

Wat te doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
807

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

oek eens op Google 'missing CD Rom'. Je moet een registry entry verwijderen en dat opnieuw opstarten. Is in 5 minuten beken. Als je het nioet kunt vonden zet het dan maar in een reactie, dan zal ik het wel voor je opzoeken.
Maak je geen zorgen, het is niet erg. Ik denk dat je een programma van de disk van een bepaald multi-media boek hebt geinstalleerd. Ik heb al bij twee buren de cdrom weer zichtbaar moeten maken. Maar ik vergeet die Windows shit erg snel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgende keer in het Engels zoeken op Google
'CD ROM missing'levert zeer veel hits.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het loste zichzelf op ,na een willekeurige restart.
Maar toch bedankt

Andere antwoorden (3)

Wie is de maker van het programma?

Zoek op internet op de site van de maker (desnoods met trefwoorden op google) naar de stuurprogramma`s van de maker, bijna altijd zijn ze op internet te downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi hem eens weg in device manager en scan dan naar nieuwe apparatuur.
Driver zou je in principe niet nodig hoeven hebben (behalve voor product specifieke toepassingen) want in Windows zit staanaard en generike CD driver die je in ieder geval in staat moet stellen een CD te lezen / af te spelen.
Dit even als uitgnagspunt, vandaar kan je verder kijken.
Zorg eerst maar dat Windows het ding herkent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Windows7 zijn er nog alleen maar beta's uitgekomen. Daar zitten nog bugs in.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar ik zal toch proberen te helpen.
Eerst checken of ie in je BIOS wel zichtbaar is.
Zo niet, dan is ie misschien overleden of zit er een kabel los.
Wordt vervolgd.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al is het wel al een RC ;-)
(die bij vele mensen prima draait)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding