Wat is een reeel salaris voor mij?

Ik heb vorig jaar bij een bedrijf gewerkt waar ik 12.12 per uur verdiende, ik was toen ik daar in dienst kwam 35 jaar en had 10 jaar werkervaring als medew.crediteurenadministratie.
Vanwege de crisis ontslagen en heb ik daarna een half jaar als office-manager gewerkt bij een klein reclamebureau waar ik 11.53 per uur verdiende. Ben iets teruggegaan in loon omdat het werken hier verder veel voordelen had.
Nu moet ik hier vanwege economische redenen wederom weg.

Ik ga aanstaande vrijdag op gesprek bij een vastgoed makelaar voor en baan als crediteurenadministrateur, ze geven aan dat er een goede salaris word verstrekt?
Wat is nou precies een goed uurloon voor mij? Wat is reeel?

Het uitzendbureau belde mij vanmiddag dat ik ook tijdelijk als adm.medew. aan de slag kan met een uurloon van maximaal 10.96.

Wat moet ik nu hiermee, is dit niet veel en veel te laag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wordt een beetje kiezen of delen mijn inziens. Of helemaal geen werk, of voor jouw gevoel onderbetaald.
Lijkt me inderdaad te laag gezien jouw ervaring. Je kan ook aannemen en intussen verder kijken. Zo zou ik het doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich een waardering waard als je voor minder wilt werken! In principe denk ik wel dat de genoemde uurlonen zeker aan de lage kant zijn, gezien je ervaring.
Maar als er tegenover staat dat je een leuke baan naar je zin hebt, en je je rekeningen ermee kan betalen, dan zou ik het lekker doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ervaren dat je beter minder kunt verdienen in een baan waar je het erg naar je zin hebt, dan andersom. En dat dat HEEL belangrijk is!

Om te kijken wat voor jou een realistisch salaris is, zou je het Salariskompas van Intermediair kunnen gebruiken. Daar kun je zien wat anderen verdienen die vergelijkbare kennis en ervaring hebben.

Als je het gevoel hebt onderbetaald te worden, EN als je stevig in je schoenen staat, kun je bij het salarisgesprek het volgende voorstel doen: "Ik vind het salaris erg mager, maar ik ben overtuigd van mijn kunnen. Ik wil graag het volgende met u afspreken. Ik ga aan de slag voor het voorgestelde salaris. Na een half jaar evalueren we mijn functioneren en mijn prestaties. Als die geheel naar uw zin zijn, krijg ik een salarisverhoging van 10%."

Probeer deze laatste strategie vooraf tegen wat PZ-mensen aan te houden. In goede tijden werkt deze strategie namelijk uitstekend, in deze tijd zou dat wel eens heel anders kunnen zijn. Aan de andere kant valt, juist in deze tijd, zo'n houding extra op, en dat kan een pluspunt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het kon twee plusjes.