Raadsel: Wat doen deze dames?

Toegevoegd na 34 minuten:
Oké, een hint:
De foto is genomen in juli 1943.
Lokatie: Groot Britannië.

Toegevoegd na 1 uur:
ANTWOORD:

Na lang puzzelen zijn jullie er wel achter dat het wapens zijn. Dat klopt.
In 1943 was er een schreeuwend tekort aan anti-tank granaten bij de gealliëerden. Deze dames maken de met nitroglycerine gevulde bolletjes, die de British Army en de Home Guard naar de Duitse tanks moesten gooien.
En, dat spulletje is nogal gevoelig, een wollen hoesje moest vroegtijdige ontploffing voorkomen.
Ik ga eens nadenken wie het beste antwoord krijgt,
bedankt voor alle leuke pogingen!

O ja, zie link:

http://www.timesonline.co.uk/tol/archive/article4114540.ece?slideshowPopup=true&articleId=4114540&nSlide=21§ionName=PhotoGalleries

Picture for question
AWM
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was een leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was een hele leuke zoektocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was idd een goeie vraag of ja, raadsel +1

Het beste antwoord

het heeft iets met de oorlog te maken zou je zeggen.
ik denk dat het voor de soldaten was om kruid in te doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
haha is het voor drank.
of voor handgranaten?

Toegevoegd na 37 minuten:
kanonskogels?? tank munitie

Toegevoegd na 40 minuten:
landmijnen maken?

Toegevoegd na 49 minuten:
of is het toch zodat hun drank warm blijft?

Toegevoegd na 1 uur:
klusterbom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, het heeft inderdaad met de oorlog te maken.
Je komt in de buurt.
AWM
14 jaar geleden
Warmer en warmer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Produceerden ze brandbommen?
AWM
14 jaar geleden
Je kwam als eerste het dichtst in de buurt!

Andere antwoorden (22)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zakjes maken voor honkbal ballen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ook nuttig, maar niet goed :)
het ziet eruit alsof ze glazen bollen in gepunnikte sokken stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, zoiets. Maar waarom?
ballenwarmers haken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee....
Kerstballen maken voor in de boom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebreidde poppen maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, is geen speelgoed.
Soort thermosflesjes maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, niet echt.
Deze dames zijn gehaakte voetballen aan het maken voor de finale van het WK'74...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze LoL werd in ieder geval niet gewaardeerd...
AWM
14 jaar geleden
Ik doe zelden minnetjes, ook nu niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat minnetje stond er ook ver voor jouw eerste reactie...
Drijvers voor netten maken voor de visvangst?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze breien mutsen ??

Toegevoegd na 10 minuten:
Ze maken washandjes? :P

Toegevoegd na 1 uur:
brisantbommen

Toegevoegd na 1 uur:
nitroglycerine gevulde bolletjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij maken hoesjes voor lampen zodat deze tijdens het vervoer niet breken?

Toegevoegd na 30 minuten:
hmm, 1943: maken ze molotovcocktails?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beschermhoesjes maken voor gloeilampen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met hart en ziel een ballenbak voorzien met een gepunniked hoesje.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ze halen mazen in nylonkouzen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wel met hart en ziel, maar ze maken wat anders.
Hint toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm. zal even een toevoeging plaatsen, gezien het tijdsbeeld
Ik zou zeggen dat er iets van warme melk in moet voor baby's?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze maken scheidingsretorten voor destillatie.

Toegevoegd na 21 minuten:
Voor meer ideeën: zie reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, oorlog... Het kan bedoeld zijn om te bombarderen. Het kan bedoeld zijn om te voorkomen dat je gebombardeerd wordt. Het kan bedoeld zijn om in een luchtgevecht de vijand buiten gevecht te stellen. Zoiets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze maken van die zuigdingen die je op je huid zet. Werd meestal op de rug gebruikt. Maak bol warm, zet bol met opening op huid, houd even vast. Lucht in bol zal afkoelen, dus bol zuigt zich vast op de huid. Zou goed zijn tegen van alles en nog wat.
Is het voor afgekolfde melk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt er in die glazen bollen iets gestopt om te bewaren? Kruit o.i.d.? En dan breien de dames er iets omheen, zodat het minder opvalt, langer bewaard kan blijven, het er gezelliger uitziet... :D

Pfff.. goed raadsel!
+1 van mij in ieder geval :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Produceerden ze brandbommen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Jij en Bailey zijn erg close.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Molotovcocktails?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fosforbommen?
Ze maken zo te zien hoesjes voor frangible gas granaten. Maar ik moet nog even verder zoeken naar het specifieke doel voor het hoesje....
Ze konden in elk geval met van alles gevuld worden, van bepaalde zuren tot sterke rookontwikkelaars. Wellicht diende het hoesje (dat zo te zien gehaakt is) uitsluitend voor het tegengaan van transportschade - wat een werk !!

Toegevoegd na 36 seconden:
Daar heb ik verdorie wel meer dan een uur voor lopen googelen, zijn er een heleboel antwoorden met hints bij gekomen !! Snik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je bent na dat uur Googelen ook wel heel dicht in de buurt gekomen.
Maar het zijn geen gasgranaten. Omdat jullie nu wel erg in de buurt zijn, zal ik het antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn alleen nog maar lege verpakkingen om een of andere soort granaten van te máken schat ik, maar wat die dames doen lijkt me toch onmiskenbaar haken. En niet breien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Althans, de hoesjes zien er gehaakt uit. Op de foto zijn ze ze er gewoon in aan het stoppen.
Het heeft te maken met Operatie Gomorrah, waar voor het eerst strookjes alluminium folie werden uitgeworpen (boven Hamburg) om de Duitse radar te ontregelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heet zoiets niet kantklossen haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij maken ze warme, wollen beschermhoesjes voor kanonskogels, zodat ze geen al te harde landing maken!