Raadsel: Wat doen deze dames?

Raadsel: Wat doen deze dames?

Toegevoegd na 34 minuten:
Oké, een hint:
De foto is genomen in juli 1943.
Lokatie: Groot Britannië.

Toegevoegd na 1 uur:
ANTWOORD:

Na lang puzzelen zijn jullie er wel achter dat het wapens zijn. Dat klopt.
In 1943 was er een schreeuwend tekort aan anti-tank granaten bij de gealliëerden. Deze dames maken de met nitroglycerine gevulde bolletjes, die de British Army en de Home Guard naar de Duitse tanks moesten gooien.
En, dat spulletje is nogal gevoelig, een wollen hoesje moest vroegtijdige ontploffing voorkomen.
Ik ga eens nadenken wie het beste antwoord krijgt,
bedankt voor alle leuke pogingen!

O ja, zie link:

http://www.timesonline.co.uk/tol/archive/article4114540.ece?slideshowPopup=true&articleId=4114540&nSlide=21§ionName=PhotoGalleries

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het heeft iets met de oorlog te maken zou je zeggen. ik denk dat het voor de soldaten was om kruid in te doen? Toegevoegd na 15 minuten: haha is het voor drank. of voor handgranaten? Toegevoegd na 37 minuten: kanonskogels?? tank munitie Toegevoegd na 40 minuten: landmijnen maken? Toegevoegd na 49 minuten: of is het toch zodat hun drank warm blijft? Toegevoegd na 1 uur: klusterbom?

Breien?

zakjes maken voor honkbal ballen

het ziet eruit alsof ze glazen bollen in gepunnikte sokken stoppen.

ballenwarmers haken.

Kerstballen maken voor in de boom.

Gebreidde poppen maken?

Soort thermosflesjes maken?

Deze dames zijn gehaakte voetballen aan het maken voor de finale van het WK'74...

Drijvers voor netten maken voor de visvangst?

Ze breien mutsen ?? Toegevoegd na 10 minuten: Ze maken washandjes? :P Toegevoegd na 1 uur: brisantbommen Toegevoegd na 1 uur: nitroglycerine gevulde bolletjes

Zij maken hoesjes voor lampen zodat deze tijdens het vervoer niet breken? Toegevoegd na 30 minuten: hmm, 1943: maken ze molotovcocktails?

Beschermhoesjes maken voor gloeilampen?

Met hart en ziel een ballenbak voorzien met een gepunniked hoesje. Toegevoegd na 6 minuten: Ze halen mazen in nylonkouzen op.

Ik zou zeggen dat er iets van warme melk in moet voor baby's?

Ze maken scheidingsretorten voor destillatie. Toegevoegd na 21 minuten: Voor meer ideeën: zie reacties.

Is het voor afgekolfde melk?

Wordt er in die glazen bollen iets gestopt om te bewaren? Kruit o.i.d.? En dan breien de dames er iets omheen, zodat het minder opvalt, langer bewaard kan blijven, het er gezelliger uitziet... :D Pfff.. goed raadsel! +1 van mij in ieder geval :)

Produceerden ze brandbommen?

Ze maken zo te zien hoesjes voor frangible gas granaten. Maar ik moet nog even verder zoeken naar het specifieke doel voor het hoesje.... Ze konden in elk geval met van alles gevuld worden, van bepaalde zuren tot sterke rookontwikkelaars. Wellicht diende het hoesje (dat zo te zien gehaakt is) uitsluitend voor het tegengaan van transportschade - wat een werk !! Toegevoegd na 36 seconden: Daar heb ik verdorie wel meer dan een uur voor lopen googelen, zijn er een heleboel antwoorden met hints bij gekomen !! Snik....

Bronnen:
http://www.inert-ord.net/jap02h/grenades/i...

Het heeft te maken met Operatie Gomorrah, waar voor het eerst strookjes alluminium folie werden uitgeworpen (boven Hamburg) om de Duitse radar te ontregelen.

heet zoiets niet kantklossen haha.

Volgens mij maken ze warme, wollen beschermhoesjes voor kanonskogels, zodat ze geen al te harde landing maken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100