knuppen in mijn extensions

ik heb 3 maanden geleden mijn extensions gezet en 4 weken terug kwamen de problemen:ik heb allemaal plukken in mijn haar zitten waar 3 tot 7 extensions in elkaar zijn gedraaid en 1 knup zijn geworden...ik heb alles opgevolgt van de kapster van door je haar met je vingers,haar merkproducten en borstel,zelfs de CHI styler genomen.
ik ging 1 keer zwemmen in het bad bij centerparcs en sindsdien worden de knuppen steeds erger,alsof ook het haar is veranderd.
de kapster zegt dat ik het gewoon in kan houden maar het voeld naar aan,ik kan bovenop niet meer borstelen en ben bang dat ik de knuppen niet meer uit krijg...het zijn extensions van echt haar en met een brander plat aan mijn eigen haar gemaakt.
wie helpt mij?
ik woon in zutphen en ben oo erg benieuwd of iemand mij een goed adres kan geven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

je heb last van het zogenaamde rasta effect.
om het enigsins goed te krijgen gebruik je nu dus ong 1 liter cremespoeling, en laten droogen. pas de volgende dag uitspoelen en kammen met je vingers, plukje voor plukje.
je heb geen echt haar gebruikt denk ik, ander was dit niet gebeurt. zo wel van hele slechte kwaliteid, ik zou ander merk kiezen de volgende keer.'
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt haar van een ander merk? :s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja uit rusland is de beste. uit suriname niet ;-)
Waar je last van lijkt te hebben is inderdaad wat men in het Caraïbisch gebied 'ras' zou noemen, in Nederland wordt ook wel het woord dreadlocks gebruikt (zie link). In de rastagemeenschap, dat is de groep mensen die het rastageloof aanhangt is het vrij gebruikelijk om je haar zo te laten groeien, maar dan is het de bedoeling.

Hair extensions zijn normaalgesproken niet bedoeld om ze erg lang te laten zitten. 3 maanden kan soms wel soms niet, het hangt van de persoon (dus eigenlijk het haar) af, maar ook van de manier van plaatsen en de kwaliteit daarvan, overigens hoeft het niet noodzakelijkerwijze af te hangen van het feit dat er echt haar gebruikt wordt of syntetisch.

Ras / dreadlocks is wanneer je haar in vilt veranderd, het klinkt misschien een beetje vreemd, maar bijvoorbeeld bij schapen komt het ook voor, net zoals bij andere dieren.

Ik vrees dat het in eerste instantie noodzakelijk zal zijn de extensions te verwijderen op een zo kort mogelijke termijn. In de toekomst is het misschien handiger om eerst eens te proberen ze maximaal bijvoorbeeld 2 maanden te laten zitten.

Helaas kan ik je niet aan een goed adres helpen in de buurt van Zutphen, wat soms nog wel eens een goed idee is om eens te gaan praten bij een aantal verschillende Afroshops, daar zijn ze meestal bekend met de extensions en de mogelijke problemen.