Bestaat er een woord dat niet op 4 uitkomt? Zie verdere uitleg

Alles komt uit op het getal 4

Even een voorbeeld:

Ik neem het woord ''bankstel''

Bankstel heeft 8 (acht) letters

Het woord acht bestaat uit 4 (vier) letters

Het woord vier bestaat weer uit 4

Etc etc etc...

Lees nu de vraag weer...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin...

Het beste antwoord

Nee want als je het raadseltje steeds doorvoert, werkt het getal vier als een val, waar die vanzelf belandt en niet meer uitkomt. Vier heeft vier letters, en als het dus eenmaal vier is blijft het vier.

Zes wordt drie wordt vier (en blijft vier)
Een wordt drie wordt vier
Zeven wordt vijf wordt vier

Zeventien wordt negen wordt vijf wordt vier

Zeshonderdéénendertig wordt eenentwintig wordt twaalf wordt zes wordt drie wordt vier. (En blijft vier.)

Kortom: nee.

In het Frans werkt'ie echter niet.

Six => trois => quatre => six => trois => quatre => six => trois... (komt nooit uit)

Deux => quatre => six (en blijft in zelfde rondje steken.)

En hoewel ik geen zin heb om het uit te rekenen, zal hij bij 'cent soixant dix-huit' hoogstwaarschijnlijk op exact hetzelfde uitkomen.

In het Engels werkt'ie wel:

Six => three => five => four => four => four.
Seven => five => four
etc. etc.

In het Ostrogothisch daarentegen....

Merkwaardig raadsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Containerwagentrailertrein zijn 26 letters en dat gedeeld door 4 = 6,5...

Nu zal dit woord ongetwijfelt niet als dusdanig bestaan. Maar het was wel het eerste woord dat mijn broertje verstaanbaar kon uitspreken toen hij een jaar of 4 was...

En nu de woorden even afzonderlijk:

Container = 9 woorden gedeeld door 4 = 2,25
Wagen = 5 woorden gedeeld door 4 = 1,25
Trailer = 7 woorden gedeeld door 4 = 1,75
Trein = 5 woorden gedeeld door 4 = 1,25

Remvloeistofwaarschuwingslampje (en dit woord bestaat echt) zijn 31 letters gedeeld door 4 = 7,75

Gootsteenontstopper zijn 19 letters gedeeld door 4 = 4,75

Microvezeldweil zijn 15 letter gedeeld door 4 = 3,75

Deodorant zijn 9 letters gedeeld door 4 = 2,25

Zal ik nog even doorgaan? Of ben je inmiddels overtuigd van het fiet dat niet alle woorden in jouw stelling op 4 uitkomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26 = 2+8 = 8
Nee.

Als je alles lang genoeg doorvoert tot getallen onder de 10 kom je uit op;

een (3)
twee (4)
drie (4)
vier (4)
vijf (4)
zes (3)
zeven (5)
acht (4)
negen (5)
tien (4)

Dan ben je dus of al op 4, of één stap verwijdert.

Probeer het eens in een andere taal te tellen, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat lijkt mij wel. Het woord bankstel is een slecht voorbeeld, natuurlijk komt het uit op 4, met 8 letters.

Als je 'snelkookpan' neemt als voorbeeld, kom je dan ook uit op 4? Ik kom namelijk uit op 2,75.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelkookpan is elf letters. "elf" is drie letters en "drie" is vier letters. Hoe kom je bij 2,75?
Nee, want cijfers zin zo flexibel en het aantal rekenkundige tekens dat je kunt gebruiken is zo groot, dat je op de een of andere manier, de lange of de korte weg, altijd op vier zult kunnen uitkomen. Of op zeven, of op één. Creatief rekenen is niet echt een kunst.
Feitelijk is het een techniek die ergens wel wat verwantschap heeft met sterrenwichelarij enzo ; een voor de hand liggend trucje gebruiken om een verband of een toeval aan te tonen dat niet bestaat.
Wanneer je echter een vaste formúle gebruikt, zoals in de numerologie bijvoorbeeld, dan heb je alle getallen nodig om je uitslagen over te verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem UITLEG = zes letters
zes = 3

volgende vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je wil kun je natuurllijk alls op 4 uit laten komen ,maar dat heeft absoluut geen betekenis ,maar π (pi) is toch heel moeilijk naar 4 te herleiden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pi = 2 (twee) Twee = 4 4 = 4