Wat kan je eenden het best te eten geven?

Wat kan je eenden het best te eten geven? Hebben ze voldoende aan 1 soort eten ( vis / brood / etc) of is een variatie beter?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou denken dat variatie belangrijk is. Probeer op te zoeken wat een eend in de natuur eet. Ik denk dat de meeste dieren dezelfde bouwstoffen nodig heeft. Ik denk dat eenden in het wild (i.e. in de vijver) voornamelijk algen eten. Ik zou deze vraag eerder aan een dierenarts vragen of even langs een dierenwinkel gaan (kinderboerderij?). Die hebben er verstand van. Zeker met betrekking op je eerdere vraag; als het eendje benauwd is is dat niet zonder reden!

Ik weet niet of je praat over eenden die je zelf hebt of over eenden in de vijver in de buurt. Bij die eerste soort: je hebt speciaal voer voor watervogels, te koop bij speciaalzaken. Verder halen ze wat uit de vijver als je die hebt. Wilde eenden zou ik niet voeren. Twee redenen: Door bijvoeren van eenden eten ze niet meer de algen in de vijver. Gevolg is dat de vissen in de vijver door zuurstofgebrek niet overleven. Verder worden de eenden lui en gaan ze andere hobbies zoeken: de mannetjes gaan dan en masse de vrouwtjes verkrachten. Is geen grapje. dus hoe leuk, wilde eenden nooit bijvoeren, behalve als het zo enorm vriest dat ze hun eigen voer niet meer kunnen vinden.

heb je eenden? eenden eten gras onkruid insecten, waterplanten kroos, appeltaart, duivenvoer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100