God, geloof of kerk is taboe op GV, het wordt gewist als het beledigend opgevat ZOU KUNNEN WORDEN?

Dus daarmee moet ik concluderen dat vragen stellen en antwoord geven over God, geloof of kerk zinloos is op GV... Je mag niets zeggen dat de negatiefste ook maar als negatief zou kunnen opmerken... Dus die klaagt en dan moet de moderator eraan gehoor geven en dus is het een taboe op GV...

(het kan goed zijn dat deze vraag ook al taboe is, want het kan zonder vorm van proces afgeschoten worden, alleen al omdat het over God, geloof en kerk gaat)

Ben ik de enige hier die dat zo ziet?

Het is voor mij totaal een raadsel, vandaar dat ik het in de categorie van Raadsels en Puzzels moet plaatsen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CGvdB +1...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
get a life
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een goeie vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Batterij van je mobieltje haha Doet me hier aan denken. Denk dat jij het wel kan waarderen xinix:
http://www.dumpert.nl/mediabase/497661/5f3f69d8/over_het_ontstaan_van_het_heelal.html

Het beste antwoord

Antwoord: Ja, dan wordt het gewist, want, o, o, er zal toch eens een gelovige op z'n lange tenen worden getrapt. Dat kunnen we echt niet hebben hoor. Want gelovigen hebben nu eenmaal een bevoorrechte positie, je weet toch. En roepen dat je niemand mag beledigen is immers zo hip en lekker policor.
Dat gelovigen al 2000 jaar niet-gelovigen schofferen vergeten we voor het gemak maar even. Er zijn zelfs gelovigen die doen alsof ze dan niet snappen waar je 't over hebt, als je dit zegt.
Komt natuurlijk bij dat gelovigen altijd zo lekker happen als ze weer een belediging ontwaren. Niet-gelovigen kun je beledigen wat je wil, die staan daar gewoon boven. Het enige waar die zich aan ergeren, is als er weer zo'n religieuze dramkont z'n opvattingen aan anderen wil opleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de waarheid toch mooi +1

Andere antwoorden (12)

Het zijn voornamelijk onzinnige vragen die een mening uitlokken en dus alleen maar discutabele antwoorden oplevert en dus niets bijdragen aan de site. Het is geen verrijking van kennis en dient slechts tot het verzamelen van meningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, volgens mij ben jij de enige die het zo ziet.
Ik hoef in de zoekbalk hier op GV maar God in te tikken en ik vind een hele waslijst aan vragen die niet verwijderd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
toch wel gek ja; dat geloven ; niet ter discussie mogen zijn.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat er een groot verschil bestaat tussen een belediging om het beledigen, en een speelse belediging waarmee men een mening verduidelijkt. In principe ben ik ervoor dat de eerste soort gewist wordt, en de tweede soort niet. Dit vraagt echter wel van de beledigende mensen dat zij zichzelf een beetje onderbouwen en niet zomaar vanalles neer gaan flatsen, en van de moderators om goed te lezen voordat ze op de verwijderknop drukken, het onderscheid is moeilijk te zien.

Toegevoegd op 25-05-2009 13:49:16
En even over het God-dingetje, ik vind ook dat God geen voorrang mag krijgen op andere meningen, overtuigingen en hobbies, ieder is gevoelig voor andere beledigingen, gelovigen hebben daar geen voorrang in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord. Beledigen om te beledigen slaat nergens op. Zeker in het kader van deze website waarbij je het beste antwoord probeert te vinden past zoiets niet. Toch kan een mening dus inderdaad beledigend zijn. Die grens moet voor godsdiensten niet anders liggen dan voor andere onderwerpen. Dus +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je toevoeging.
als je tot die conclusie ben gekomen gaan we er maar ook van uit dat je geen opmerkingen meer zult maken in die richting, dat ZOU dan heel wijs zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof jij in god?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof niet in een opperwezen als een soort van dirigent met een orkest van 6 miljard leden
Het lijkt idd een zeer gevoelig punt. Er zijn zat vragen over god en god diensten maar er wordt naar mijn menig wel erg snel ingegrepen.

Uiteraard moet je respect hebben voor geloven en gelovigen maar het zelfde geldt voor niet gelovigen.

Wat mij betreft is de stelling: God bestaat! net zo beledigend als de stelling: God bestaat niet! Toch zijn de reacties op deze 2 stelling heel anders.

Het probleem van alle geloven is dat vrijwel elke discussie op niets uitdraait. Je geloof of je gelooft niet, argumenten en bewijs hebben weinig of geen invloed.

Bekijk ook deze link voor uw theïstische dosis humor en kennis.

http://www.ted.com/index.php/talks/richard_dawkins_on_militant_atheism.html

Toegevoegd op 25-05-2009 14:15:05
theïstische moet natuurlijk atheïstisch zijn. Klein detail :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die ervaring niet en ik heb al wat vragen over genoemde onderwerpen voorbij zien komen. Ben benieuwd welke concrete vraag/antwoord jou dat beeld geeft. Misschien heb je 'm niet zo respectvol geformuleerd.
Het is vaak de verpakking die telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent mijn vriend.
Ik mag jou wel.
Ik ken je.
Ik mag jou niet.
Ik haat jou.
Jij bent een klootzak.

Allemaal over jou. Welke zin is beledigend?

PS: Niet persoonlijk opvatten, het gaat om het idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teneinde frustratie over deze vragen te voorkomen kan je dus stoppen met het stellen van deze vragen, daar blijkbaar voornamelijk jouw vragen over dit onderwerp verwijdert worden.
Darmee concluderent dat GV voor jouw vragen hierover niet het juiste platform is?

Overigens onderschrijf ik 1 van mijn voorgangers dat veel vragen geen vragen zijn.
men wil eigenlijk een optelsom maken van voors en tegens en daarmee een geveol voor zichzelf al dan niet onderschreven zien.

De vraag beijv: bestaat god. Is dus geen goede vraag daar niemand daar een realistsich feitelijk antwoord op kan geven.

Overigens vindt ik veel van die levensbeschouwende of spirituele vragen GEEN goede vraag.
Een goede vraag beantwoorden is enkel waneer je deze kan onderschrijven met feiten.
Gevoelens zijn geen antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geloof onzin vindt dan zijn vragen over God waarschijnlijk zinloos voor je.

Geloof je wel dan lijkt het me wel degelijk kunnen dat er vragen gesteld worden waar iemand iets aan heeft en waarop een antwoord mogelijk is.

De vraag, bestaat God, is zinloos per definitie omdat je geloof in, of je ongeloof, deze al beantwoord en je met zo'n vraag alleen provoceerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet zo te zijn.

Als iedere atheist die zich aan alles stoort wat niet ratio en feitelijk is nou gewoon die vragen niet leest, dus overslaat,

en de lange-tenen-gelovige nou hetzelfde doet en vooral niet al die antwoorden gaat zitten lezen die hem niet overtuigen maar wel ergeren,

Dan kunnen diegenen die het WEL goeie-vragen vinden, rustig hun best doen elkaars inzicht te vergroten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat je hier best kritisch op religie en god ed mag zijn. Zolang je maar respectvol met elkander omgaat. Ik vind dat je best een scherpe mening mag hebben, als je het maar goed onderbouwd. Zolang je onderbouwd is er ruimte voor discussie. Zolang die discussie met argumenten wordt gevoerd hoeft de moderator niet in actie te komen.