hoeveel postzegels op een kaart waar geld in zit?

ik moet een euro overmaken naar iemand.
Is het betrouwbaar dat ik die munt in een envelop doe? Moet ik de munt nog in pakken ofzo?

En hoeveel postzegels moeten erop? 1 van 0.44 cent of 2 o.i.d.

Stuur eigenlijk nooit geld via de post, vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou postzegels (natuurlijk ongebruikt:) in die waarde opsturen. Lijkt met veel goedkoper en veiliger. En de ontvangde persoon kan dit t.a.t. gebruiken. Maar gewoon overmaken is m.i. de beste manier. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De munt eerst apart inpakken met bv keukenpapier.zodat de randen niet meer te voelen zijn.als de brief 20 gr of meer weegt ,dan moeten er 2 postzegels van 44 op.
Als je 1 munt stuurt, kan het nog wel,maar anders wordt het afgeraden.Dan moet je het aan laten tekenen ,en dat is enorm duur.

Toegevoegd na 6 minuten:
dat is op het postkantoor en dat kost meer dan jouw munt.Het is een soort verzekering ,waar de mensen ook voor moeten tekenen bij ontvangst,maar als het maar 1 munt is,dan is dit overdreven.Dus gewoon zo versturen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met aan laten tekenen?
Ik zou het geld overmaken via het net,scheelt ook weer postzegels, maar als je het per post doet is het misschien een idee de munt in een kaart te plakken. Misschien dat je het net red met 0.44 cent aan postzegels. Op het postkantoor kunnen ze het wegen voor je. Online staan de gewichten ook op de site van tnt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger mocht dat niet en werd een envelop waar voelbaar geld inzat ambshalve aangetekend...

Nu is dat niet meer en mag het wel... Gewoon zoals jij het het makkelijkste vind... Ik zou zeggen, neem breed plakband en plak die munt op je brief...

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja: en normaal frankeren (kun je dan niet beter een vijfde van een biljet van €5 te sturen?)...