Waarom is Ethiopië van naam veranderd, vroeger heette die toch Habesistan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
9.5K

Het beste antwoord

Bij mijn weten heette Ethiopië vroeger Abessinië. Ik heb nog nooit van Habesistan gehoord.

Tot aan de Tweede Wereldoorlog stond Ethiopië bekend onder de naam "Abessinië", hoewel Ethiopië reeds voor die tijd de officiële naam is van het land.

http://www.eo.nl/socialsites/helpendehollander/page/Factsheet_Ethiopi_/articles/article.esp;jsessionid=12236CBC21E2AD5325B15E3A5D92460C.mmbase02?article=9669471

Ook ik hoop dat je engels een beetje goed is, de reden voor de naamswijziging heb ik gevonden op onderstaande site:
http://www.opride.com/oromsis/others/493-why-was-the-christian-island-abyssinia-changed-to-ethiopia.html

"One of the most interesting but confusing tactics Abyssinian devised to obfuscate the atrocities committed while at the same time getting legitimacy over the newly confiscated country and people was fabricating history, presenting their myths as history, using diplomatic verbiage and changing their name of Semitic Abyssinia to Cushitic Ethiopia. With political developments in subsequent years they grossly denied the history, culture, language, identity etc of vast enslaved survivors of Menelik’s Holocaust."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Habesistan en Abessinië hetzelfde is. Lijkt in ieder geval erg op elkaar.
Plusje voor je uitgebreide en goed gedocumenteerde antwoord.
Je hebt er echt werk van gemaakt, en dat zo vroeg al :-)

Andere antwoorden (3)

Omdat er nogal veel Ethiopiërs wonen en weinig Habesistanen. :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je een beetje Engels?
http://en.wikipedia.org/wiki/Habeshistan#Name
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heette Abessinie zoals C4th al opmerkte. Habesistan was het Turkse woord voor Ethiopie.