hoe nauwkeurig is de locatie gegevens van een mobiel abonnement?

Ik bedoel is het echt tot de deur te traceren? of hoe zit het als men in een flatgebouw woont?
extra toevoeging: Locatie gegevens bij de provider bedoel ik

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Telecom
2.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
De provider us een dienst verlener, zie niet wat deze met locatie bepalen te maken heeft.
Locatie bepalen zal gebeuren a.d.h.v. zend en ontvangst signalen.
Als men in de buurt is (m.b.v. zendmasten) kan men de zend en ontvangst signaal van toestel uitpeilen.
Boel werk.
paulus811
4 jaar geleden
@TurfGraver, lokatievoorzieningen werken via GPS, niet via zendmasten. En hoezo 'boel werk'? In een flatgebouw zie je niet op welke etage iemand zich bevindt, de lokatie wordt aangegeven op een 2 dimensionale kaart.
LeonardN
4 jaar geleden
@paulus811 Lokatiebepaling kan ook via zendmasten.
https://tweakers.net/nieuws/83402/positiebepaling-mobieltje-via-gsm-masten-is-beveiligingsrisico.html
LeonardN
4 jaar geleden
@KeesWim
Ik denk dat je refereert aan MTS, dat werkt wel via GSM signalen, maar niet via de normale masten volgens mij, maar met strategisch geplaatste palen langs wegen.
https://verkeer.fandom.com/wiki/Evaluatie_MTS_in_Zuid-Holland

Antwoorden (1)

(Ik lees je vraag als)
Hoe nauwkeurig is positiebepaling (triangulatie) via GSM-masten?

Dat is bijzonder onnauwkeurig (vele malen onnauwkeuriger dan GPS).
Schattingen (waar meerdere masten de locatie "bepalen") zou liggen op ~2km² (berekend uit 3/4 vierkante mijl).
In dichtbevolkte gebieden waar masten dichter bij elkaar staan en er wellicht meer dan 3 gebruikt worden verbeteren dat getal.
Als er minder dan 3 masten zijn, op het platteland, kan dat juist weer lager zijn.

Het is dus onwaarschijnlijk dat je dat tot de deur kan volgen. In een flatgebouw is het heel onzeker.
===
GPS kan er bij een flatgebouw of rijtjeshuizen ook makkelijk naast zitten.
Toegevoegd op 10 november 2019 12:57: tekst