Church of Satan in de Verenigde Staten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
ja, de satans kerk.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=satans+kerk&btnG=Zoeken&meta=
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ty :)
Het heet in het algemeen Satanisme.
Zie bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Elke godsdienst gelooft in satan.
Het vereren is al aangegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad "church of satan" gesticht door Anton Lavay, de schrijver van de satanic bible.
verder heb je in India nog mensen die de god Kali(godin van de onderwereld zo uit mijn hoofd) vereren.
en daarnaast heb je nog de codex gigas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grappige is dat je, wanneer je 'in' Satan' gelooft, je dus ook in God gelooft. Ik zie het eerste geen optie, dan dus de tweede ook niet, omdat ze beide uit dezelfde verhaallijn komen.

Het beste kun je mensen 'provoceren', door in jezelf te geloven. Maak je eigen 'geloof', stoel het op wat jij juist vindt in de wereld en hoe het zou moeten.

Zowel het idee van een 'gevallen engel Satan' als een deitie 'God', zijn volgens mij niet bevorderlijk voor de eigen persoonlijkheid, tenzij je een eigen basis aan normen en waarden hebt, waarbij je kunt zeggen: Jah, dit lijkt wel erg op wat ik zelf geloof (beetje als een politieke partij ;) ).

Helaas zijn er inderdaad mensen die uit provocatie in een 'Satan' geloven. Dit is jammer, want omdat het hierin puur gaat om het opstellen 'tegen' de 'God'-sdienst, heb je er vervolgens niets aan. Let wel, Satan was volgens het verhaal dat iedereen aanbid (en waar een kerk die deze weg volgt dus ook tegen zou zijn), was een engel en dus geen god. Hieruit zou moeten duidelijk zijn dat het geen 'godsdienst' kan zijn.

Vereer jezelf en laat iedereen zien dat je de wereld belangrijk vindt. Daarmee laat je zien dat alle schijn niet nodig is en eerlijk zelf verantwoording nemen veel belangrijker is. Dat hoeft geen 'God' of 'Satan' voor te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, satanisme.
Overigens heb je geen godsdienst nodig om in satan te geloven, je ziet 'm namelijk overal om je heen.
Gisteren reed hij nog in een Susuki in Apeldoorn.

Toegevoegd op 01-05-2009 18:54:06
Suzuki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
satanisme -.-