Klikt het juist met elkaar als je van dezelfde dingen houd of als je juist heel veel met elkaar verschilt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Als je te veel verschilt kan dat leerrijk zijn als je jong bent om bij te leren maar eens een zekere leeftijd is het "gezonder" om dezelfde voorkeuren te hebben. Als je jong bent en één zeilt en de ander fietst veel kun je elkaars hobbys beoefenen maar eens ouder wordt het leerproces een stuk moeilijker .Of de ene gaat graag naar rock concerten en de ander is een fervent natuurwandelaar. Alles kan maar toch :te veel water in de wijn smaakt naar niets, dan liever zuivere wijn en puur water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat het beter klikt als je van dezelfde dingen houd.
Ik bedoel, verschil moet er zijn, maar als je van dezelfde dingen houd, heb je een gespreksonderwerp waar je beiden enthousiast over bent, anders ben je snel uitgepraat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat een relatie de meeste kans van slagen heeft wanneer je het in ieder geval over een "basisset" aan uitgangspunten eens bent met elkaar. Wil de een bijvoorbeeld een "open" relatie waarbij ook wisselende seksuele contacten tot de normale gang van zaken behoren en hecht de ander juist aan monogamie is deze gedoemd te mislukken.

Voor waar het meer marginale zaken aangaat denk ik dat juist tegengestelde interesses, opvattingen enz. de boel tientallen jaren spannend (kunnen) houden.

Zoals met veel dingen in het leven gaat het om de balans.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beide, ik ben pas 20 jaar getrouwd met iemand die totaal anders is dan ik, wel hebben we samen vaak dezelfde visies.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt van veel dingen af, maar over het algemeen is het beter om van dezelfde dingen te houden, je bent immers samen om samen dingen te doen. Als de een van wereldreizen houdt, en de ander van bij de kachel boeken lezen, zul je elkaar natuurlijk weinig zien.

Maar je hebt zeker geen 100% match nodig. Een paar overlappende interesses zijn nodig, maar tijd voor jezelf (en evt met vriendinnen) is soms ook wel leuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beide denk ik. Aan de ene kant moet er ergen een klik zijn; iets wat je bindt. Aan de andere kant zal het erg saai worden als je allebei precies hetzelfde bent/denkt/doet. Een combinatie is denk ik het beste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet van dezelfde dingen houden maar verschillend zijn. Zo vul je elkaar aan zonder elkaar teveel te irriteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is goed als je met elkaar van dezelfde dingen houdt, maar verschil moet er zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je van exact dezelfde dingen houd ga je elkaars leven leiden denk ik, ik vind andermans interesses wel intrigerend vaak. Je moet wel een overlap hebben met elkaar om zo ook wat gezamelijks te ondernemen.