Waarom gooien mensen het fotolijstje kapot als ze mot hebben?

Is het niet beter om eerst de foto eruit te halen om het dan te verscheuren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, of eerst je computer aan doen om vervolgens de picture file te deleten.
Veel effectiever!

Antwoorden (9)

Ik denk dat dit zit in het fit dat een fotolijstje in verreweg de meeste gevallen wel te vervangen is. En één foto vaak niet...

Hoewel dat in het tijdperk van digitale fotografie ook niet helemaal klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ex pakte altijd netjes oud servies... Zo doe je dat...

En dan in de kringloopwinkel weer voorraad bij halen...

Lucht geweldig op hoor... En kost bijna niets...

Minder slimme mensen nemen een fotolijstje...

En nog minder slimme mensen nemen het zondagse servies...

Dus het hangt er maar helemaal vanaf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het effect van gebroken glas, met daaronder de foto denk ik. Een combinatie van frustratie iets kapot te willen maken en het effect hiervan aan de ander te laten voelen. En het is een snellere beweging, eerst de foto uit de lijst halen duurt te lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boosheid neemt de regie van jouw over. Want als je diep nadenkt zou je het niet doen. Het is een gemeen impuls, want de drift neemt jouw regie over dus doe je dat in een opwelling, maar er zit ook iets fnuikends en persoonlijks in. Want je gooit met een foto van de persoon waarom je geeft. Er is een symbool stuk gegooid. Het symbool die liefde was. Je moet je afvragen of er na bezinning en tot je zelf komen het stukgevoel er nog is. Want de kunst is om deze daden in te tomen en een time out te vragen aanjezelf wat voor zin het heeft om zoiets stuk te gooien. En als uit uit is, koester dan de liefde die er toen nog wel was.. Dit geeft balans en stevigheid om te voorkomen dat je de wand verder sloopt Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat je de foto uit het lijstje hebt, is de waarschijnlijk de boosheid verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto's zijn herinneringen, die op dat moment niets meer waard zijn. Het weggooien van de hele lijst heeft door het lawaai meer impact en je wilt duidelijk laten merken hoe je je voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen ze alleen in films. Ikzelf gooi alleen met gereedschap, maar dat is meer omdat ik er mee moet werken.

Toegevoegd op 13-06-2009 11:42:50
+achtergrond muziekje:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het lijstje kapot gooien is beter voor iemand zijn geestelijke gezondheid.
De waarde van een fotolijstje is daarbij vergeleken te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de frustratie iets stuk te willen gooien wanneer je boos bent en dan is meestal een fotolijstje het goedkoopste (denk ik) wat het dichts bij staat... Ik denk niet dat het iets met het fotolijstje zelf te maken heeft eigenlijk, maar gewoon, ff lekker iets stuk willen gooien!!!