Mag KPN zomaar 1,25 in rekening brengen omdat je een papieren factuur ontvangt?

Sinds vorige maand kun je ervoor kiezen je facturen per email te ontvangen. Wanneer je toch papieren facturen wilt krijgen wordt er 1,25 in rekening gebracht. Beseffen ze wel dat er (oudere) mensen zijn die helemaal geen internet, laat staan email, hebben?

Toegevoegd na 32 minuten:
Het betreft specifiek de telefoonrekening van de vaste telefoon van mijn schoonmoeder van 87 jaar. Zelf hebben we toegang tot mijnKPN online, maar daar kun je geen ander abonnement aan koppelen. Kan iig niet op hetzelfde emailadres.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

het is voor een bedrijf makkelijker als ze via automatische incasso mogen werken, om dus dwars te liggen vragen ze die 1,25 als administratiekosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat beseffen ze terdege en dat is alleen maar kassa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk beseffen ze dat wel. Maar dat maakt niks uit. Als men niet wettelijk gedwongen wordt om een maatregel te nemen die toch alleen maar geld kost (bean counten), dan wordt die maatregel ook niet genomen.
Het lijken me verder helaas gewoon normale kosten.

En, belangrijk: je kunt ook andersom rekenen: 'ja ho ho, gratis via internet de rekening kan wel, maar ik ben niet gek - zo'n internetabonnement kost heel wat meer dan 1,25 per 3 maanden'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je betaalt voor je geheel als abbonement, je abbonement verhogen met bijv. meer smsjes per maand daar kies je zelf voor. maar nu veranderen ze ineens een dienst die altijd gratis was en gratis heeft gekund, en helemaal apart van het abbonement. de kosten lijken misschien normaal maar die kosten hebben ze altijd gehad en toch konden ze winst blijven maken en ineens als de helft van nederland al factuur via mail krijgt (wat al kassa is) gaan ze de ouderen ineens aanpakken omdat zij er niet aan willen of niet aan kunnen. KPN dwingt hiermee gewoon een win/win situatie af die ik niet vind kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan en mag idd. Heb zelfs een verhaal gehoord,maar niet kunnen controleren, dat een provider iemand die niet reageerde klakkeloos afsloot,zodat ie van de ene op de andere dag zonder telefoonaansluiting zat!