De temperaturen zijn erg hoog, tijdens het middag uur het hoogst. Winkels sluiten zodat men het rustig aan kan doen voor een paar uur en het heetst van de dag kunnen vermijden. Men werkt er wel langer, de 'verloren tijd' wordt 's avonds ingehaald!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat het dan (meestal) te warm is om te werken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het dan te warm is om te werken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het op dat moment van de dag het heetst is. Ze beginnen er vroeger met werken/leven en houden er later mee op. Tussen de middag gaan ze even lekker eten (aansterken) en wachten totdat het iets minder warm is. De siësta.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de middaguren is het veelal te warm om buiten te werken, dus rusten de arbeiders in de schaduw om later weer verder te werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat rond het middaguur de zon het hoogste staat en het dus geen doen is om op dat tijdstip te gaan werken.

Aangezien de mensen ook vroeger aan het werk gaan kunnen ze hun slaap dan goed gebruiken. Overigens wordt je van veel zon ook heel duf dus dat is misschien ook wel een reden dat ze dan maar gaan slapen.