Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een voertuig met motor die je onder de 16 mag berijden?

Hallo, ik ben op zoek naar een voertuig dat elektrisch of door brandstof wordt aangedreven. Helaas, ben ik jonger dan 16 jaar. En ik wil er graag op de openbare weg mee rijden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt van die bouwpakketten dat je zelf een electromotor aan een fiets monteert.

Gaat vies hard, zo'n 75 kilometer per uur, en je kan hem zo afstellen dat je maar 1x hoeft te trappen en dan door middel van knopjes op je stuur de snelheid bepaald.

Levensgevaarlijk, maar nog steeds legaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O dankje. Hoe heten die bouwpakketen en hoeveel kosten ze?
En waar kan ik ze halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vet man hoezo legaal tell me !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ding valt nog door een maas in de wet, en is inderdaad levensgevaarlijk. Maar je moet je er wel gewoon mee aan de maximumsnelheden voor scooters houden, hoor.

Andere antwoorden (9)

45 km karretje of een scootmobiel XD
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 45km karretje heb je een scooterbewijs nodig-_-
Drepolli
12 jaar geleden
Sinds wanneer is dat? Vroeger had je dat niet nodig :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je scootmobiel sneller kan dan 10 km per uur
dan moet je minimaal 16 zijn (zelfs voor elektrische rolstoelen is dat zo) http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/gehandicaptenvoertuig-en-scootmobiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Drepoli : sinds het brommer-rijbewijs is ingevoerd. Maar daarvoor moest je ook al minimaal 16 zijn voor zo'n ding.
Ja, er bestaan van die karretjes met electromotor waar 4-jarigen op kunnen rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een scooter zit ook een motor(blok) tja, even afwachten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, alleen op eigen of een van de openbare weg afgesloten terrein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de kermis heb je botsautos maarja die kunnne niet op de openbare weg. Misschien een elektrische fiets?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Fontys in Eindhoven hebben ze een elektrische fiets opgevoerd (mechatronica opleiding), misschien is dat iets voor je?
Een fiets met trapondersteuning is vrij, dat wordt NIET als hulpmotor gezien en vergt dus geen rijbewijs.

Toegevoegd na 2 minuten:
Pakketten die een eigen gashandle hebben en kunnen rijden/aandrijven zonder (bij te)trappen zijn verboden zonder AM bewijs, het zijn dan snorfietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een segway ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, dan zul je nog even moeten wachten.
Het enige voertuig waar je voor je zestiende zonder rijbewijs en zonder problemen mee op de openbare weg mag is een elektrische rolstoel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Onder dezelfde voorwaarden mag je trouwens ook op een Segway ; in principe alleen voor boven de 16, maar als je gehandicapt bent, mag je ook onder de 16 op een segway rijden, mits je daarvoor over de juiste papieren beschikt.

Als je gewoon gezond bent van lijf en leden, is er geen enkele manier (maar ook geen enkele reden) om jezelf niet gewoon op eigen kracht van A naar B te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding