Wat ligt er ten grondslag aan zelfmedelijden?

ik vind het een moeilijk te begrijpen emotie, en vraag me af wat er onder kan zitten.

iemand ideeen over hoe zelfmedelijden ontstaat? wat je eraan kunt doen? hoe ermee om te gaan?

thanks folks.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een programmafout in de hersenen, gemaakt door een van de opvoeders, leraren of priesters...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Overdadig zelfmedelijden lijkt me voort te komen uit onmacht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een te groot ego misschien. Je kunt dit 'verhelpen' door je meer op anderen te richten op een sociaal verantwoorde manier.
w.g. een stukkie folks
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou ook wel willen weten wat de grondslag van medelijden is. Soms voel ik mezelf slecht als ik zie dat anderen het slecht hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelfmedelijden is voor een groot deel een onderdeel van je karakter en dat wordt weer voor een groot deel bepaald door je genen. Op het moment dat je er van bewust wordt, kun je er beter mee omgaan en er mee leren leven. Probeer voor je zelf uit te vinden, wat telkens weer de reden is voor zelfmedelijden en ga daaraan werken. Zoek de dingen in je zelf die positief zijn en gebruik deze als een soort drijvers om door het leven te gaan. Goeie reis!