Hoe kom je van een wattenstaafjes-verslaving af?

Een kennis van mij moet minstens drie keer per dag wattenstaafjes gebruiken in zijn oren. En dan niet op een normale wijze...maar hij stopt het er heel diep in. Het is zo erg dat zijn oren van binnen uitdrogen. Hoe kan hij hier van afkomen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Op de wattenstokjes een beetje Hypericum olie (Sitn Janskruid) doen, dan droogt het oor niet meer uit en stopt de jeuk en daarmee de behoefte om (zo vaak) te 'peuren'. In elk geval zachte, buigzame stokjes gebruiken anders is de kans op beschadigen groot. Als hij zo vaak in zijn oren zit denk ik niet dat er een prop in zit en zal uitspuiten ook niet veel doen. Als het met deze tip niet verbetert: naar de dokter, misschien zit er eczeem of zoiets.
Er bestaan ook speciale orenkrabbers die zijn ontwikkeld door een huisarts en die rond zijn en geen gevaar opleveren! Drogist/apotheek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

de watjes verwijderen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Contact opnemen met de huisarts en hier deze vraag stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft hij/zij geen last van hooikoorts of een allergie. Als ik flink last heb van hooikoorts, dan krijg ik een enorme jeuk in mijn oren. Wat dan helpt is lekker met een wattenstaafje poeren.

Erafkomen? Tja, het belangrijkste is om de reden van zijn gedrag te achterhalen... dan kan er gekeken worden hoe een verslaving af te leren.

In ieder geval even langs de huisarts om hem duidelijk te maken dat die prut in je oren er niet voor niets zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou kunnen dat hij probeert om oorproppen en/of oorsmeer te verwijderen. Wellicht kan hij zijn oren een keer laten uitspuiten, dit is pijnloos en binnen een paar minuutjes gebeurd.
Het kan bovendien zelfs door een doktersassistente gedaan worden, dus je kan vrij snel afspraken inplannen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb zelf (ook) last van een meer dan gemiddelde afscheiding van oorsmeer en laat mijn oren dan ook minstens 3x per jaar uitspuiten, wat absoluut geen pijn doet. Wattenstaafjes bieden echt geen oplossing; je duwt de smeer alleen maar dieper je oor in.
Mijn advies: overleg met je huisarts en je zult het advies krijgen te stoppen met die staafjes.
Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is geen verslaving. Waarschijnlijk heeft hij enorme jeuk in zijn oren. Ik herken dit. Dit is echt vreselijk! Dat "uitdrogen" zijn in werkelijkheid schilfers die ontstaan zijn door te veel en te hard in de gehoorgang met die wattenstaafjes te wroeten. Hij moet hier mee ophouden, want hij kan hiermee zijn trommelvlies beschadigen. De huisarts kan hem druppels en zalf voorschrijven waarmee hij deze jeuk onder controle kan houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet meer kopen