Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een lening bij de DSB. Kan ik nu een deurwaarder aan de deur verwachten die het resterende bedrag van mij los gaat peuren ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is een langlopende persoonlijke lening.
Zal die overgenomen worden want anders moet ik zelf een bank gaan beroven. Maar welke ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat hebben we geleerd van deze toestanden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wees niet bang, je mag je lening gewoon door betalen, zonder dat er een deurwaarder komt. Andere banken gaan alle zaken overnemen van de dsb bank. Hoe en welke bank het wordt is afwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mag? Moet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, I know. neem aan dat hij dat ook wel weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de geruststelling. Ik wacht het af.

Andere antwoorden (5)

Volgens mij gaat ie overgenomen worden door het bedrijf dat DSB overneemt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dsb wordt niet overgenomen door een ander bedrijf. Er hebben zich geen serieuze kandidaten gemeld.
Welnee. De lening gaat over in andere handen.
Niemand weet nog naar wie. Ze nemen vanzelf kontakt met je op. Je moet met de nieuwe bank wel waarschijnlijk weer een nieuw kontrakt afsluiten onder misschien wel nieuwe voorwaarden.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
De andere officiële banken in Nederland hebben de gezamenlijke plicht om leningen en hypotheken van een gevallen bank over te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de betalingsverplichtingen nakomt is er niets aan de hand en zul je beslist geen deurwaarder verwachten. Wacht nader bericht af van de bank/curatoren. Zij zullen je vanzelf informeren hoe het verder gaat met je lening en de aflossing.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Volgens mij vallen die dan onder de verantwoording van de Nederlandse bank.
Helaas zal niemand vergeten dat jij die lening hebt lopen.
Daarnaast maken ze ook veel kosten voor de mensen die nog geld tegoed hebben van de DSB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding