Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn camera het beter doet met die vrieskou?

in de beschrijving staat dat hij het niet doet met min temperatuur, en dat klopt dan ook, maar hoe kan ik dan plaatjes schieten, met deze kou van nu.....................mijn camera is een canon eos 350d

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je gewoon buiten loopt met de gehele camera onder j jas, en je haalt hem er alleen uit als je een foto wilt maken, dan gaat het prima. Nadeel is dat als je graag van statief werkt, je snel door met werken om de camera niet te veel te laten afkoelen.

Dat zou voldoende moeten zijn (Mijn 350D heeft trouwens geen moeite met deze lichte vorst. ik heb hem vaak met skien gewoon 'aan mijn buik' hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tja, als in de beschrijving staat dat hij het niet doet met deze min temperatuur en als je toch plaatjes wilt schieten, dan raad ik je aan een andere camera aan te schaffen.

Ik heb een jaar of 4 geleden een Panasonic Lumix aangeschaft. Het eerste jaar met het ding naar winters Lapland (-35 graden) geweest. Hele vakantie geen enkel probleem gehad met het maken van foto's.
Alleen de accu's zijn sneller leeg, je hebt dus meer reserve batterijen nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stop de batterij/accu in je jaszak, of nog liever zo dicht mogelijk tegen je lijf aan. Daardoor daalt de temperatuur ervan niet zo en dan kun je steeds (en elk geval even) fotograferen! Even niets te fotograferen: batterijen er weer uit en opnieuw opwarmen. Zorg er daarbij voor dat je een goed opgeladen batterijen/accu heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de handleiding staat alleen dat je de accu niet moet opladen onder de 0 graden of boven de 40. Verder mag je 'm gebruiken wanneer je maar wilt.

Als hij het nu niet doet, dan is er iets anders aan de hand (accu leeg bijv.)