Komt verkrachting ook voor in het dierenrijk?

Of is er doorgaans wederzijdse instemming?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
6.3K

Antwoorden (1)

Nou en of!
Gedwongen paringen komen vaak voor bij veel dieren.

Verkrachting
Gedwongen paringen komen vaak voor in de dierenwereld. Bij veel dieren gaat de daad er niet bepaald zachtzinnig aan toe. Er zijn echter enkele diersoorten die er qua perversiteit uit springen.

Notoire verkrachters vinden we onder andere bij eenden, pinguïns, dolfijnen, zeeotters en pelsrobben. Het is al lang bekend dat het paargedrag van eenden er bruut aan toe kan gaan. Meerdere woerden storten zich op een vrouwtje die compleet uitgeput onder water wordt geduwd en daardoor soms verdrinkt.

Dolfijnen maken zich schuldig aan groepsverkrachtingen, niet alleen van vrouwtjes maar ook van mannetjes. Ze drijven het slachtoffer weg van de groep en vergrijpen zich om beurten aan hem of haar.

Adélie pinguïns vormen monogame paartjes, maar ongepaarde mannetjes verzamelen zich in zogenaamde 'Hooligan'-groepjes. Deze seksueel gefrustreerde mannetjes vergrijpen zich aan elke pinguïn die ze te pakken kunnen krijgen. Zelfs vrouwtjes die al een jaar dood zijn kunnen nog als seksobject fungeren.

Necrofilie is bij meerdere diersoorten beschreven, maar het is niet duidelijk of de dader wel beseft dat zijn onderwerp van affectie niet meer in leven is.