Welke laptop?Apple macbook pro 15"ofDell Precision M4400ofLenovo Thinkpad W500?

Ik heb hem nodig voor mijn opleiding. Moet veel grafische toepassingen gebruiken zoals photoshop en 3Dsmax. Verder wil ik er af en toe ook een spelletje op spelen.

De prijs is niet zo heel belangrijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De klanttevrendenheid van Apple laptops ligt ver boven die van de concurrentie. Op de foto zie je hoe groot de voorsprong van Apple wel niet is. De meeste onderzoeken naar klantteveredenheid laten het zelfde beeld zien.
Heb zelf ook een Macbook Pro, en draai Windows via VMware Fusion op mijn Mac (nodig voor mijn werk).
Je kunt dus ook Windows spelletjes spelen op je Mac.
Je kunt echter niet met een Dell of Lenovo de unieke Mac ervaring in huis halen.
Doe het toch! ik ken geen een Mac convert die ooit spijt heeft gehad van een switch naar de Mac.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als de prijs niet belangrijk is dan zou ik voor de MacBook gaan. Heb ik ook sinds een jaar. En ik ben alle ellende die Windhoos en Exploder met zich meebrengen al bijna vergeten. (Soms hoor ik mijn man nog wel eens zuchten, die werkt met een Microsof laptop). Geen virussen, trojans, wormen, spyware. Geen crashes meer, geen vastlopers. Eigenlijk doet de Mac gewoon wat ie moet doen. Namelijk de opdrachten uitvoeren die ik geef.
Je werkt dan wel met een ander OS (Leopard) en surft met een andere browser (Safari). Maar dat went snel.
En ipv Office heeft Apple een prima alternatief, nl. iWorks met Numbers ( ipv Excel), Pages (ipv Word) en Keynote (ipv Powerpoint). Die kan je trouwens makkelijk weer omzetten naar de Office programma's zodat andere gewone PC gebruikers ze kunnen openen en gebruiken.
Nou, ik zou nog wel uren door kunnen gaan, maar kijk voor de rest zelf maar op de site van Apple.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de prijs niet van belang is dan zou ik voor een macbook gaan. Hierbij heb je het voordeel dat het scherm e.d. vanzelf aan past als je eens een Windows gerelateerd bestand binnen krijgt...

3Dsmax ken ik niet. Maar voor photoshop heb je geen spectaculaire laptop nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor spelletjes zou ik geen macbook kopen.
Voor photoshop weer wel.
Als je een computer hebt om je schoolwerk op te doen zou ik normaal gesproken kiezen voor de dell.
maakt weinig uit. Macbook toont wat beter.
Je betaald dus een paar honderd euro meer voor het uiterlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je betaalt niet alleen voor het uiterlijk. Ook voor een probleemloos functionerend apparaat.
En ik speel ook spelletjes op m'n MacBook. Meer en meer spellen zijn er nu ook voor Mac OS.
Waar ik geen verstand van heb zijn de spelletjes die de jeugd speelt, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. (Aannemende dat de rest wel zinnig is :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad een voordeel, maar je betaald daar echt niet meer voor, hoor!
Als je niet echt dol bent op puzzelen met de pc zelf maar gewoon je werk wilt doen, dan moet je welhaast voor de Macbook gaan. Dat is dus, zoals anderen denken, NIET vanwege het uiterlijk of design (wat natuurlijk wel heel erg mooi is, maar vanwege de probleemloze werking. Kunnen focussen op wat je wilt DOEN ipv op het apparaat zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist ja!
De keuze is zo simpel als de lengte van het antwoord:

Apple
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kiest voor de Dell.
3Ds Max draait niet op een Mac voor zover ik weet, dus de keuze is simpel!