Num lock automatisch aan bij opstarten pc.

Ik heb windows XP op mijn werk pc. En heb de volgende opties al geprobeerd. Opstarten via F2 en dan in de BIOS num lock aanzetten. Via run regedit en keyboard behaviour achter num lock een 2 zetten. Een script geschreven en die toegevoegd in het opstartmenu. Maar num lock gaat niet aan op het moment dat ik moet inloggen. De IT afdeling op mijn werk adviseert dat ik gewoon telkens als ik inlog op het knopje num lock, maar ik denk dat het toch automatisch moet kunnen. Wie heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, briljant... je bent dus omgerekend uren bezig geweest met iets dat je 's morgens nog geen seconde hoeft te kosten....
Ik ken het probleem, heb het zelf ook, maar ik druk gewoon de NUMLOCK toets in. Ik red me er wel mee.
Succes in ieder geval

Het beste antwoord

Gewoon voordat je inlogt met je gebruikersnaam en paswoord, numlock aanzetten. Niet inloggen maar
herstart of afsluiten kiezen. Nu zal numlock moeten aanspringen wanneer je je login scherm terug in beeld komt.
Verschillende keren toegepast op IT-project waar ik deze vraag kreeg en dit werkte elke keer zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super! Dit was de enige goeie oplossing, eindelijk werkt het. Ik kan nu ook een hele hoop andere collega's van hun "num-lock" frustratie afhelpen. Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Je hebt al het mogelijke gedaan om dit probleem op te lossen.
Ik heb nog maar één tip voor je: Haal de cijfers uit je wachtwoord.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het wachtwoord natuurlijk minder sterk Antwoordman. Overigens kun je ook zonder die Numlock wel redelijk gemakkelijk cijfers intypen.
AWM
14 jaar geleden
Ja, het is kiezen tussen twee kwaden ;)
Of Numlock aanzetten of een wat zwakker password.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak mag je geen wachtwoord zonder cijfers bij bedrijven hebben (ik mag dat bijvoorbeeld niet bij mijn bedrijf)
AWM
14 jaar geleden
Oké, ja, natuurlijk.
Tja, in dat geval maar de cijfers gebruiken van het toetsenbord zelf, zoals mlodewijk al suggereerde. Gaat inderdaad wat minder snel.
Ik denk dat de oplossing toch is jezelf aan te leren de cijfers bovevenaan je toetsenbord te gebruiken voor het invullen van je wachtwoord. Is weliswaar niet wat je wil, maar ik zie zo ook geen andere oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draait er toetsenbord software van de fabrikant mee, zoja, kan je dat volgens mij daar instellen.