Waarom lijkt de stemming hier soms zo anti-GV?

Een GV 2.0... Waarom is mijn vraag gewist?... Waarom doen moderatoren dit? Waarom dat?

Een selectie van vragen die ik, soms vaker, op GV zie. De stemming lijkt soms zo negatief. Toch betrappen steeds meer mensen zich op het feit dat ze gemiddeld een uurtje per dag op GV zitten, als het niet al meer is.

Ook ik heb al eens een foute vraag gesteld of een fout antwoord gegeven. En ook al doe ik het niet voor de punten, geeft dit soms toch een vervelend gevoel. Maar eigenlijk hebben we het hier toch naar onze zin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sommige mensen die zijn erg pessimistisch inderdaad. Dit zit nou eenmaal in sommige personen. Vooral op het internet zie je personen die lang achter het internet zitten en alles stom lijken te vinden. Waarom dat ze het dan precies doen is mij ook een raadsel. Ik kan je frustratie goed begrijpen. Over de vragen waarom is mijn vraag verwijderd et cetera die beginnen we ook zat te worden. Wij moderators willen graag open zijn over onze beslissingen maar stel er geen vraag over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er niets is om over te zeuren hoe kunnen we het dan leuk hebben? Daar zijn we toch Nederlander(merendeel van de deelnemers) voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moderator is er om de sfeer te bewaken en te zorgen dat de regeltjes goed worden nageleeft.

Ik vind persoonlijk GV een zeer goed initiaf, waar ik het erg naar mijn zin heb. Je kennis word op bepaalde vlakken zonder twijfel groter. Ook al zie je het nut er niet van in, of is het een andere kijk op iets wat je al wist...

En ondanks ik het met de punten toch relatief goed doe is dat voor mij persoonlijk zeer zeker geen drijfveer om antwoorden te geven. Veelal is het een mening, waarvan ik van mening ben dat het kennis toevoegd. En als ik er dan volstrekt naast zit. Erg jammer. Maar het houd me niet erg lang bezig...

Niemand is alwetend. Zelfs het World Wide Web niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal...
Er zijn regels en er is handhaving...
Bij mij zijn er gisteren alleen al 4 keer een antwoord of vraag gewist... Dat gebeurt, en hoe meer je in de kijker zit, hoe beter je je moet gedragen en dat je de wind van voren krijgt... Hoge bomen...
Maar het is razend interessant, één mening en 10 anderen die daar op reageren (gemiddeld dan) en het is razend intiem... Vandaar dat er ook emoties aan te pas komen, waar je bijna niet voor kan kiezen of bijna niet kan onderdrukken...
De vraag moet passen binnen de opzet van GV en is het dat niet dan moet het gemodereerd worden... Gisteren was het even heel heftig met iemand die waarschijnlijk een hulpkreet had... Maar het moest weg gemaakt worden... Helaas maar zo zit dat...

De stemming LIJKT negatief, maar dat is het niet... Op momenten kan dat zo lijken, maar dan is het nog niet zo...

Ik heb het heel prima naar de zin en waar gehakt wordt, vallen er spaanders... Soms is dat prettig en soms niet...

Dank je voor de vraag en dank je dat ik die mocht beantwoorden... gewoon zomaar...