welke foundation kan mij aangeraden worden als ik in een warm land ben?

Ik ga in de zomervakantie op vakantie naar Spanje met een paar vriendinnen. Nu heb ik al best rode wangetjes van mezelf, maar zweet m'n hoofd ook best veel als ik in een warm land ben. Mijn foundation is er dan al na een kwartier helemaal vanaf en ik heb een vette huid (hele glimmend ook). Welke foundation kunnen jullie mij aanraden die gewoon goed dekt en vooral DE DAG VOLHOUDT in Spanje? Eventueel ook mee zwemmen, maargoed, ik ben eigenlijk niet van plan om te zwemmen met foundation op denk ik. haha. (ik ben nogal blank dus heb wel een lichte foundation nodig.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Heb je last van ontsierende rode plekjes, dan kun je Dermablend (€ 18,95 Vichy) gebruiken. Hij dekt twee keer zo goed als gewone foundation, bevat SPF 30 en ‘beschermt’ je tenminste zestien uur lang tegen zweten, baden en wrijven. Ook een blijvertje: Make-up mat effect foundation longlasting (€ 12,80 Inscene via Da drogist) Sense aquaradiance foundation hydrateert je huid en bevat SPF 15 (€ 26,90 Biotherm).

Persoonlijk vind ik het effect van deze stevige foundations echter niet geweldig. Je creëert logischerwijs een onnatuurlijker effect dan met een lichtere variant. Zelf heb ik ook rode wangen (couperose), maar in de vakantie ben ik overdag lekker blanco. 's Avonds draag ik mijn gewone make-up. Die is misschien niet waterproof, maar, zeker in de zomer, wil ik er natuurlijk uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je kunt doen is de 'infinite bronze' van Lancaster gebruiken, de terrasjes make'up. Deze bevat een spf, hij dekt lichtjes en zorgt meteen voor een zomerse look. Hij blijft wel lekker zitten, plus je kunt er prima mee in de zon, wat met andere 'echte' foundations twijfelachtig is. Laat je anders even goed voorlichten in de winkel!
Groetjes van een grote, niet gefotoshopte, foundationgebruiker haha ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima spul, maar voldoet niet aan de eisen van de vraagstelster. Infinite bronze is niet waterproof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dar was geen vereiste he, de vraagstelster wilde er 'eventueel' mee zwemmen. Maar toch bedankt voor je reactie (en je min?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze wil er een die de hele dag in de warmte blijft zitten. Dat doet die van Lancaster niet. Overigens vind ik het persoonlijk wel erg fijn spul, omdat hij zo natuurlijk is. Dus de min was niet van mij. Ik kreeg mijn min tegelijk met jouw reactie, dus jij bedankt.
ik zweet altijd best erg en heb altijd hele erge rode wangen en dat vind ik altijd heel erg voor al met sporten. ik gebruik daar voor de Max Factor Miracle Touch Foundation die in dat ronde doosje' de mouse. omdat ik een hele lichte huid heb is de lichtste daar van al wat te donker voor mij daar door heb ik al andere geprobeerd en gekocht die mij werden aangeraden in de winkel maar die bleven als nog niet goed zitten als ik ging zweten of ik kreeg allemaal vlekken of strepen. vandaar dat ik maar weer terug ben gevallen op de Max Factor Miracle Touch Foundation. die blijft gewoon goed zitten. ik heb ook wel gehoord van waterproof foundation maar nog nooit geprobeerd.