Kun je de spiegel vetrouwen of een selfie?

Ik wil graag mijn wenkbrauwen wat laten bijknippen omdat ze er wilderig uit zien nadat ik haarverlies had (ook bij wenkbrauwen) door ziekte en ze nu heel lelijk zijn gaan teruggroeien. Nu kijk ik in de spiegel en denk ik dat ik t alleen hoef bij te knippen qua lengte. Maar nu kijk ik in de selfiecamera en zien ze er helemaal golvend uit en heel anders dan in de spiegel. Net als mijn kin. Komt dit door de selfie camera of door de spiegel? Ik dacht altijd dat spiegel wel te vetrouwen was alleen dat alles is omgekeerd (spiegelbeeld) maar nu begin ik toch te twijfelen. Voordat ik dingen ga 'aanpassen' moet ik wel weten wat waar is en niet. Alvast bedankt!

2 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een lens, en zeker zo'n hele kleine zoals in een telefooncamera, heeft een vertekenend effect wat vooral op korte afstand zichtbaar is.
Een vlakke (!) spiegel heeft dat effect niet.

Je mag het beeld in de spiegel dus vertrouwen.
steid
2 jaar geleden
Oke bedankt dan weet ik waar ik op moet letten!