Iemand tips tegen zweten op/in/rond handen/oksels/naad/geslachtsdelen/voeten?

Ik ben een 17-jarige jongen en ben ongeveer 185cm en 75 kg. Ik heb al sinds 4 jaar lang last van erg zweten. Eerst was het vooral oksels maar al snel werden het ook mijn handen/voeten. Daar kwam ook al snel rond geslachtsdelen en in naad bij. Dat laatste vind ik nog de 2 ergste plekken. Als ik daar zweet gaat het vaak door mijn broek heen. In de zomer moet ik altijd met een jas om mijn middel heen lopen en in de winter gebeurd het ook wel eens een paar keer per week en dan moet ik mijn jas aanhouden. Dit komt vaak doordat ik naar school moet fietsen maar soms gebeurd het ook weleens door lopen. Nu heb ik vorig jaar Odaban gekocht maar dit jeukte onder mijn oksels al heel erg waardoor ik er gelijk mee gestopt ben, ook was de zomer toen al ten einde. Maar het zweten begint met het mooie weer nu weer erger te worden en ik ben het gewoon zat. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik ben daarom op zoek naar een oplossing. Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Misschien een zalf of iets of adviseren jullie het met mijn ouders er over te praten en er dan mee naar de dokter te gaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
paulus811
3 jaar geleden
Wat houdt je tegen om het sowieso met je ouders te bespreken? Uiteindelijk zien ze de rekening van een arts binnenkomen, dan is het wel wat aan de late kant om het je ouders te vertellen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik schaam me ervoor tegenover andere mensen waaronder mijn ouders. Misschien hebben ze het al lang door maar misschien ook niet. Ik probeer het altijd zo goed als mogelijk te verbergen.
paulus811
3 jaar geleden
@Iemand6789, ik snap dat wel, maar je zou je ouders toch moeten kunnen vertrouwen, Ik denk dat het enorm oplucht als je dit met heb bespreekt. De situatie wordt veel vervelender als jij naar de huisarts of dermatoloog gaat en je ouders krijgen de rekening binnen van dat consult. Zweten is vervelend dat snap ik, maar echt niet iets om je voor te schamen hoor.

Antwoorden (1)

Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een dermatoloog (huidarts).