Ik heb gaatjes laten schieten in mijn oren. Mag ik na het dragen van zweerknopjes meteen hangertjes dragen?

Ik heb een paar weken geleden gaatjes laten schieten en las nu pas ergens op het internet dat je de eerste 6 maanden na het laten schieten van gaatjes in de oren geen hangers maar alleen oorknopjes mag dragen. De juwelier waar ik heen ging heeft hier echter niks over gezegd. Klopt het dus dat je geen hangers mag dragen? Ook niet als het het hele kleine lichte ringetjes zijn?
Zie fotos van het soort hangers dat ik graag zou willen dragen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
20.7K

Antwoorden (5)

Hoe lang moet ik de schietoorbellen inhouden?
Het beste is om de schietoorbelletjes minstens 6 weken te dragen. Daarna mogen ze vervangen worden door andere oorbellen. We raden je wel aan om de eerste 6 maanden alleen oorknopjes te dragen, en de eerste 12 maanden geen zware oorbellen in te doen.
5 jaar geleden
Een half jaar is wel erg lang, maar je moet wel eerst je oren (de gaatjes) goed laten genezen. Als je direct ná de zweer-knopjes ringetjes wil, of hangertjes, dan is het beter om de zweer-knopjes wat langer te laten zitten. Houd het dan op een week of acht - negen.
5 jaar geleden
Hoi !
Een half jaar is wel erg overdreven om alleen knopjes te blijven dragen , zelf heb ik in ieder oor 2 gaatjes zitten en heb zelf met de zweerknopjes ongeveer 8 weken gelopen daarna ben ik begonnen met het dragen van kleine lichte ringetjes voordat ik aan hangers begon omdat je oor daar toch aan moet wennen qua gewicht en eerst goed genezen moet zijn .
Je oor is heel gevoelig dus zolang je hem goed schoonhoud en je voor nu de zweerknopjes inhoud komt het allemaal vanzelf !

Succes !!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi Lisa,
Het beste kan je de zweerknopjes 6 weken laten zitten. Een half jaar is namelijk echt niet nodig. Na die 6 weken mag je gewoon elke oorbel dragen die je wilt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het beste is natuurlijk om zes maanden te wachten. Met mijn tweede gaatje verwisselde ik oorbellen na zes weken en ik merk wel dat nepzilver dan pijn gaat doen terwijl ik dat bij mijn eerste gaatje niet had - (mijn eerste gaatje heb ik een paar keer geschoten omdat het telkens dichtgroeide en wachtte bij elke keer minstens zes maanden)