Wat moet je doen als er een bultje op je oor is ontstaan door een oorbel?

Ik heb gaatjes laten prikken ongeveer 8 weken geleden. Ik ging 6 dagen geleden naar een feestje en heb andere oorbellen in gedaan van echt nikkel ofzo. Volgens mij heb ik echt zilver nodig maar weet niet zeker, want heb al eerder ontstoken oren gehad. Toen het feestje bijna was afgelopen had ik een bultje op mijn oor en die heb ik nog steeds. Wat moet ik precies doen, zodat dat bultje weggaat, want mijn oor doet ook pijn. Ik weet niet precies of ik mijn oorbellen al uit mag doen in verband met dat ik ze niet lang geleden heb laten prikken. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
46.4K

Antwoorden (2)

Het duurt 6 tot 9 weken voor dat een oorbel gaatje genezen is. Het kan zijn dat je oor slecht reageert op deze oorbellen. Ik zou je oren even ontsmetten met sterilon en even kijken als je er erg veel last van hebt terug gaan naar diegene die ze heeft gezet die hebben mogelijk advies en hebben hier meestal meer raadt mee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vooral de oorbellen waarmee geprikt is in je oren laten, niet met sterilon ontsmetten maar even een zoutbadje maken ervoor... sterilon droogt uit... vooral ook 2x per dag voorzichtig de oorbel een stukje draaien.

Je hebt nodig:
een glas, beker of mok. Brandschoon!
250 ml (kraan)water
1/4 (een kwart) theelepel Zout
extra water om je mok of glas mee om te spoelen
eventueel steriele gaasjes
Breng een ruime hoeveelheid water aan de kook. Wanneer het water gekookt heeft, spoel dan je glas of mok even om met water wat net van de kook af is. Giet 250 ml gekookt water in je glas of mok, voeg er 1/4 theelepel Zout aan toe en roer tot alle kristallen zijn opgelost. Je zoutoplossing is nu klaar voor gebruik.
zout_4.jpg

Hoe gebruik je een zoutoplossing?
Wanneer je je zoutoplossing gemaakt hebt, kun je de oplossing gebruiken door een glaasje of beker met de zoutoplossing tegen je piercing aan te houden. Dit werkt bijvoorbeeld uitstekend bij tepelpiercing, navelpiercings of bepaalde genitale piercings. Indien je een piercing op een moeilijker bereikbare plek wil reinigen, gebruik dan steriele gaasjes met zoutoplossing en laat dit even op de piercing liggen. Dit kun je vervolgens een aantal keren herhalen, om eventuele afkoeling tegen te gaan. Klaar met de zoutoplossing? Spoel je piercing dan nog even na onder douche en je bent klaar!