De term ‘droge olie’ hangt vooral samen met de zintuiglijke, sensorische beleving die je ervaart tijdens het gebruik van het product. Droge oliën bestaan meestal uit een mix van lichtgewicht oliën (van bijvoorbeeld amandel, zonnebloemzaad of jojoba) die een satijnen finish op de huid achterlaten in plaats van een vettig laagje. Droge oliën voeden de huid en worden over het algemeen snel door de huid opgenomen.

Gewone lichaamsolie (van bijvoorbeeld kokos of olijf) voelt vettig aan, en kan vetvlekken geven aan je kleding. Deze olie kan ook worden gebruikt bij massage, omdat het langer duurt voordat het in de huid trekt.
Amadea