Sluit kokosolie poriën af?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Cryofiel
6 jaar geleden
Vermoed je dat het dat doet en wil je dat niet, of ben je op zoek naar iets dat dat doet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kokosolie heeft positieve effecten op de huid, o.a. het hydrateert de huid, net als alle andere producten die je op je huid smeert is het wel verstandig de huid dagelijks te reinigen om problemen zoals verstopte poriën te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De huid neemt geen water op, dan zou je vollopen tijdens het douchen. Hydrateren betekent in de cosmetica vocht vasthouden, het zorgt ervoor dat het vocht in de huid zoveel mogelijk in de huid blijft. Water op de huid aanbrengen droogt de huid uit. Oliën kunnen helpen bij het verzorgen van de huid, maar gebruik het alleen als het nodig is, teveel olie op de huid zorgt ervoor dat de huid teveel vocht vasthoudt en daardoor kunnen weer andere huidproblemen ontstaan. Olie trekt vuil aan, ook op de huid, het vuil in combinatie met de olie kan wel degelijk de poriën verstoppen.

Antwoorden (2)

Olie sluit géén poriën af. Poriën kun je alleen afsluiten (tijdelijk) met vaste stoffen zoals antitransparant(sprays) op basis van niet oplosbare aluminiumzouten zoals aluminiumchloorhydroxide (ACH).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vetzuren in kokosolie helpen bij het doden van bacteriën die acne veroorzaken;
Kokosolie is rijk aan middellange keten vetzuren dat heeft aangetoond de acne-veroorzakende bacterie Propionibacterium acnes te doden .

Toepassen van kokosolie op je huid kan het hydrateren en helpen met genezing
Kokosolie hydrateert effectief de huid. Het kan ook helpen genezen bij beschadiging van de huid en littekens te verminderen.

Het eten van kokosolie kan helpen tegen ontstekingen

Het toepassen van kokosolie op de huid wordt niet aanbevolen als je een vette huid hebt.sommige mensen dit het direct toepassen op de huid als een gezicht reinigingsmiddel of vochtinbrengende crème.

Dit kan gunstig zijn tegen acne, maar het is niet aan te raden voor mensen die een zeer vette huid hebben.

Kokosolie is zeer comedogeen, wat betekent dat het de poriën kan verstoppen. Als bijgevolg kan het acne erger maken bij sommige mensen. Het ligt aan het huidtype.

Succes.