Hoe heet zo'n gaatje in je wang?

Je hebt zeg maar bij een paar mensen dat als ze lachen dat ze een soort 'gaatje' krijgen in hun wang. Sommige ook bij de kin.
Maar hoe heet dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.7K
kierkegaard47
8 jaar geleden
Ik denk dat ik het ken als 'kuiltje' in de wang. Maar of dat de officiële naam is ....

Antwoorden (2)

Volgens mij gewoon een kuiltje.

Toegevoegd na 47 minuten:
Soms wordt het een putje genoemd.
"De manieren waarop ik verliefd word zijn zo verschillend, het kan om een twinkel in de ogen gaan, een putje in de wang bij het lachen, humor, gevoel van geborgenheid, gevoel van veiligheid,… evengoed een rimpeltje in de ooghoek bij het lachen kan mij doen smelten."
SimonV
8 jaar geleden
Dat heet een kuiltje.

http://nl.m.wikihow.com/Kuiltjes-in-je-wangen-krijgen

Toegevoegd na 2 minuten:
Het hebben van zo'n kuiltje valt onder een van de 7 schoonheden.
wangen
Je hebt ze, of je hebt ze niet. Lachkuiltjes, dus vooral zichtbaar als je lacht. Of de kuiltjes in je wangen er al of niet zitten, hangt af van een spieraanhechting. Een kuiltje in de kin telt overigens niet! De laatste jaren krijgen plastische chirurgen in Engeland en Amerika steeds vaker de vraag de wangen te opereren om zo 'designer kuiltjes' te creëren. En dat is natuurlijk geen gezonde ontwikkeling. De operatie is namelijk geen kleinigheid: Een huiddeel wordt vastgenaaid aan de dieper gelegen huid, waardoor er een permanent litteken ontstaat. Wat de lange termijn gevolgen zijn weet niemand, maar kun je wel raden. Steeds geldt: Heb je kuiltjes in je wangen, dan is dat een stukje beauty dat je mag koesteren, heb je ze niet, dan heb je vast wel weer iets anders moois.