Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beschadigd je haar van spoeling?

Het klinkt misschien best wel raar een jongen die z'n haar wilt verven, maar voor carnaval, wil ik me haar "tijdelijk" blond maken, en dan vast voor een paar dagen, maar daarna wil ik er eigenlijk niets meer van zien. Mijn kapper adviseerde mij om dan een spoeling te nemen. Maar nu is eigenlijk mijn vraag, kan een blonde spoeling mijn originele haarkleur beschadigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blond is niet mogelijk voor een paar dagen, ook niet met een spoeling. Om je haar blond te maken zal je kleur uit je haar moeten halen, wat je eruit haalt, komt niet vanzelf terug. Van blonderen of ontkleuren beschadigd je haar altijd, je haarschubben moeten ervoor open gezet worden, vervolgens moet er kleur uit je haar gehaald worden en de haarschubben moeten dan weer gesloten worden. Dit kan alleen met behulp van chemische producten en lukt niet met alleen een spoeling. Dit is niet uitwasbaar en moet uit het haar groeien.
Vreemd dat je kapper je dit niet heeft verteld. Een normale kleurspoeling werkt alleen als je je haar donkerder wil maken, maar ook dit moet je haarschubben een beetje openen en kan je haar dus beschadigen. Het enige dat geen schade oplevert is een kleuring die uitwasbaar is in 1 keer wassen. Deze kleuring legt een kleurlaagje om je haar heen, deze kleuringen worden vaak gebruikt voor carnaval, ze zijn verkrijgbaar in spuitbussen, of in krijtvorm. Maar deze kleuren zijn niet te koop in natuurlijke haarkleuren. Het lijkt me beter voor je haar en bij je wens passen als je een pruik koopt bij een feestwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding