Kun je jezelf ook ergens door levende slakken laten beslijmen?

Slakkenslijm schijnt goed te zijn voor allerlei huid-dingesen. Kun je ook ergens een behandeling krijgen met levende slakken, zoals b.v. met visjes die dode huidcellen knabbelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat mag het kosten? Ik wil wel slakken rapen in de tuin..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan ben ik benieuwd hoe ver je bereid bent te gaan om 'the real thing' te beleven.
Het schijnt namelijk dat walvissensperma ook erg goed is voor je huid... http://www.amazon.com/Fina-Whale-Sperm-Deep-Treatment/product-reviews/B000XAGMSG
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha Rabelais, laat het bad maar vollopen!
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat dacht je van je achtertuin stippel? :)
Rieneke1
9 jaar geleden
Voor slechts 60 euro mag je ook op mijn balkon komen zitten :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hee, ho, ik zeg niet dat ik dat WIL, ik vraag of het ergens KAN! Anderzijds: lijkt me wel een bijzonder ontspannende ervaring, je zult er aardig wat uurtjes mee bezig zijn. @Rabelais: ik vraag me af hoe je zo'n walvis... ach, tja, laat maar.

Antwoorden (1)

Ik zou er niet aan beginnen. Slakken zijn nl. fanatieke verspreiders van allerhande parasieten w.o. spoelwormen. Ze eten graag rottende plantendelen, maar ook uitwerpselen e.d.
Wanneer je overweegt om dit toch zelf te doen zul je de slak moeten onderzoeken op parasieten voordat je hem op je vel zet.
Stel dat je wilde slakken zou willen eten (bijv. de Segrijnslak, Wijngaardslak) dan moet je ze eerst een weekje of wat op bijv. brood en ongespoten sla zetten. Slakken eten nl. ook giftige planten die je binnen kunt krijgen wanneer je ze na het vangen meteen eet. Als je ze een tijdje veilig voedsel laat consumeren is de kans klein dat je wat engs binnen krijgt.
Bij verhitting van de slakken (Wijngaardslakken in kruidenboter is heel lekker) gaan de parasieten wel dood. Dus daar heb je dan geen last van.
Als je echt een puur natuur behandeling van slakken wilt, vraag dan bij een slakkenkwekerij wat de mogelijkheden zijn.
Het verhaal van de crème zou ik met een korreltje zout nemen. Je kunt natuurlijk eens een potje proberen, maar ik zou er niet teveel geld aan besteden. Ik denk ook dat, wanneer je met de crème stopt, je huidprobleem terug zou kunnen komen.
De knabbelvisjes moeten bijv. ook heel hygiënisch gehouden worden. Ze kunnen blijkbaar anders het e.e.a. overbrengen van mens tot mens.