Mijn lippen hebben zoveel wondjes dat als ik roze lippenstift op doe, dat je die barstjes alsnog ziet wat nu?

Het enige wat helpt is knalrode lippenstift maar dat draag ik alleen naar feestjes. Hoe verzorg ik me lippen goed genoeg? Ik doe wel de hele dag door nu lippenbalsem op!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hè kan met een tanden borstel je lippen scrubben j moetdan een beetje water op j tandenborstel dien en dan heen en weer op j lippen gaan en daarna insmeren met vasaline ik kan me voorstellen als j veel wondjes hebt dat het misschien pijn kan doen anders gwn veel j lippen insmeren met vaseline en als j merkt dat j lippen droog worden labello of vaseline opdoen

Antwoorden (3)

Lippenbalsem maakt het alleen maar erger, je hebt je natuurlijke balans ermee verpest.

opties:
-Kokosolie (goeie, niet de ontgeurde)
-Nog iets beter: ghee
-Als dat te lastig is: lippenbalsem van Weleda
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nielsjuh
9 jaar geleden
Nooit geen problemen gehad met lippenbalsem. Altijd vaseline gehad en nooit scheuren gezien. Wat ik altijd doe is, s' avonds als ik naar bed ga lekker goed insmeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@nielsjuh: :jij niet maar de vraagsteller wel.
Als je vaak moet smeren houdt dat al in dat er iets niet helemaal goed zit.
Na een paar weken ghee ben je van de scheurtjes af, meestal hoeft er dan alleen nog maar af en toe gesmeerd te worden, bijvoorbeeld je veel buiten bent met droog koud weer. ("nooit geen" is in goed Nederlands trouwens ongeveer hetzelfde als "altijd")
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Als ik al iets gebruik, dan smeer ik er vicks vaporub op. Ben ik met een paar dagen van mijn droge lippen af. Labello e.d. koop ik niet en gebruik ik al helemaal niet. Ze zeggen dat het een fabel is dat je lippen er "verslaafd" aan raken, maar volgens mij is het wel zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is heel simpel:
Als je er door het spul (wat dan ook) wat je erop smeert er niet binnen een paar dagen vanaf bent, dan is het of iets dat er niet voor gemaakt is, of iets wat zo gemaakt is dat je het moet blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Labello hoort bij die laatste groep,
middelen waar je nog nooit van gehoord hebt mogelijk bij de eerste, logisch want bijna niemand zie je het gebruiken, want je hebt het maar een paar dagen nodig.
Of lippenbalsems van de Yes To lijn, te koop bij de tuinen.
Die werken erg goed en smaken erg lekker.
Ook kun je dagelijks je lippen gaan scrubben met een (zelfgemaakte) scrub of met je tandenborstel.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het klinkt misschien raar maar er bestaat speciale scrub voor je lippen. Als je dit wekelijks gebruikt verwijdert het alle losse velletjes. Dit werkt niet echt bij hele diepe wondjes maar wel bij kleine barstjes. Het is ook mogelijk om dit zelf te maken.