Kan ik twee verschillende merken permanente haarverf mengen?

Ik heb hier een tube 7,4 (koperblond) en een tube 10,3 van verschillende merken. De kapper mengt soms kleuren haarverf om ze intenser of juist wat minder intens te maken. Ik vind de 7,4 wat te donker. Helpt het om deze te mengen met de 10,3, zodat de kleurhoogte wat lichter wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
19.4K

Het beste antwoord

Op zich zijn deze 2 tinten goed te mengen, het gaat hier om een middelblonde kopertint, dus vrij rood en een licht goudblonde tint, die lichtblond is, beide zijn rood tinten, waardoor het rood wel erg overheerst. Ik zou dit niet doen, zeker niet omdat zeker de nummer 10 nog oplicht in de zomer en daardoor feller van kleur wordt. Als je koper wil bereiken, neem dan nummer 10.3 en nummer 7, dan is het in het begin minder rood, maar na enige uren zon, heb je dan een licht koperen kleur bereikt.
Het mengen kan dus wel, maar met 2 verschillende merken vaak niet, de ingrediënten passen niet bij elkaar, mengen niet of doen de kleur anders worden dan de bedoeling is, dit door een ander oxidatieproces. Wil je dit toch doen, neem dan 2 kleuren van hetzelfde merk, de tubes moeten beiden in het geheel gebruikt worden, je hoeft maar 1 flesje van de vloeistof te gebruiken als je kort haar hebt, 2 bij langer haar. (Meng de tubes met de vloeistof in een bak, dat is makkelijk mengen met een houten spatel (geen metaal gebruiken) en makkelijker aanbrengen met de kwast.
Zit je met deze 2 tubes, bel dan de informatielijn voor consumenten van beide merken (nummer te vinden op gebruiksaanwijzingen) en leg hen beide het plan voor, twijfelt of raad 1 van beide dit af, niet doen. Vinden ze het beiden geen probleem, dan kun je het riskeren. Kappers gebruiken meestal 1 merk, het merk waarmee ze werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel weer, Crea. Ik heb zo zitten rommelen met mijn haar de laatste tijd. Mag van geluk spreken dat ik sterk haar heb. Het is nu droog, maar bij een ander zou waarschijnlijk niets meer over geweest zijn. Mijn veel te geblondeerde haar heb ik vandaag met alleen de 7,4 gedaan, maar een beetje gemengd met water. Het had oranje kunnen worden, maar wonder boven wonder heb ik een mooie roodkoperblonde kleur op kleurhoogte 8. Daarna ben ik netjes naar de kapper geweest om 10 cm van mijn haar te laten knippen :) en ik heb alvast een afspraak gemaakt om voor de vakantie weer mijn haar daar te LATEN kleuren.