Kan ik een blond haarmasker gebruiken op bruin haar?

Ik heb de blonde me keratine shampoo en haarmasker gekregen. Ik denk dat keratine zorgt voor de gespleten punten en dat soort dingen maar
door de titel blonde me denk ik dat het voor blond haar is. Kan ik dit ook gebruiken op mijn bruine haar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

In de meeste gevallen wel, tenzij er oplichtend opstaat. Blond haar heeft bepaalde kenmerken die bij donkerder haar minder snel voorkomen. Droger, minder volume, dunner, poreuzer onder andere. Daarom wordt er verschil gemaakt tussen de shampoo's voor blond en donker haar. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is voor donker haar. Ik gebruikte zelf altijd shampoo en cremeverzorging voor roodharigen op mijn donkere haar, nooit enig kleureffect van gehad.
Lees de gebruiksaanwijzing op de tube of fles, zakje of pot dus goed, dan weet je of het kan of niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb alleen ervaring met een blond-shampoo van Andrélon, welke ik ooit kocht. Mijn rode haar werd er gaandeweg iets lichter door, dat was alles. Ik denk dan ook niet dat deze genoemde shampoo direct kwaad kan op jouw bruine haar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn ervaring wel. Zoals al in de andere antwoorden werd gezegd: Kijk even of het een oplichtend effect heeft. Ik bedoel dus kijk even of het blond haar doet oplichten. Als dat namelijk erop staat heb je kans dat het misschien beter niet proberen. Maar alsnog.. het effect is denk ik niet heel erg verschillend. Het kan hooguit wat meer glanzen. Maar ik denk niet dat je haar op den duur blonder zal worden. Waarom denk je anders dan zoveel mensen hun haar bleken? Als dat ook met zulke producten zou kunnen?
Maar als dat niet erop staat, kun je het gewoon gebruiken! :) Ik heb zelf eens Andrélon Conditioner gebruikt voor blond haar. Ik kan je zeggen dat ik geen verschil heb gezien. Werkte gewoon goed! Achteraf kwam ik er achter dat het dus voor blond haar was. En inderdaad Keratine is goed voor je punten en het zorgt ervoor dat je haar lekker zacht en glad word. Maar je haar zelf bevat ook Keratine! Maar als je dus snel gespleten haar punten hebt of heel droog haar dan is het aan te raden Keratine te gebruiken. Het zit zoals je zelf al aangaf in Shampoo en Haarmaskers. Maar ook zit het in Conditioners.