kunnen wimper haren weer aangroeien?

Door een neppe mascara uit china heb ik veel wimper haren verloren na het reinigen van mijn ogen.
vroeg me af of ze er weer aangroeien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, zolang het haarzakje maar niet beschadigd is, maar als de oorzaak je mascara is, zal dat niet het geval zijn.
http://www.pinkypolish.nl/2011/01/13/tips-wat-te-doen-bij-wimperuitval/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvulling op crea:
Net als hoofdharen groeien ook wimpers weer aan. Alleen veel minder snel. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden, voordat er weer een nieuwe wimper is.

Wimpers zijn belangrijk omdat zij als een soort sensoren werken, die je ogen waarschuwen voor aankomend vuil. Net als snorharen bij een kat zijn je wimpers erg gevoelig voor bewegingen. Ze hebben snel door wanneer er een vuiltje in de buurt van je oog is. Je wimpers geven dan een seintje aan je oog, zodat je deze dichtknijpt. Zo wordt vuil in je oog voorkomen.