wat te doen bij donkere haarzakjes bij je benen?

Ik heb zwart haar op mijn benen en na het epileren word het nooit egaal. Je ziet altijd waar ik heb geschoren... Het zijn volgens mij mijn haarzakjes maar ik vind ze zo lelijk, mijn huid ziet er niet egaal uit en hierdoor durf ik nooit korte rokjes/broekjes aan en schaam ik me heel erg... Wat helpt hier tegen? Scheren,epileren,waxen,harsen het blijft gewoon hetzelfde.. :(

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ook met van die hair removal creme?
Ritsuka
10 jaar geleden
Niemand heeft trouwens egale huid hoor

Antwoorden (2)

Als je scheert dan zie je dat inderdaad, je kan het beste een wax gebruiken en echt de haar worteltjes eruit trekken, hierdoor groeit dat haar de volgende keer minder erg of word lichter bij het scheren heb je veel kans dat je haargroei erger word
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scrub het gebied wat je scheert, of geschoren hebt regelmatig, daarmee voorkom je dat je dat je ingang van je haarzakje verstopt, waardoor haren ingroeien, onder de huid. Die verstoppingen van de ingang van het haarzakje zijn de oorzaak van het zien van stoppels, zonder deze te voelen. Dit kan gebeuren bij alle soorten van ontharen, behalve met laseren. Scheer en epileer altijd met de richting van je haargroei mee. Hars breng je aan met de richting van de haargroei mee en trek je eraf tegen de richting van de haargroei in. Scheren kun je na het met de haargroei mee, daarna nog eens doen tegen de richting van de haargroei in, het resultaat wordt dan gladder, maar de kans op ingegroeide haartjes wordt daarmee groter. Maak je huid altijd warm door te douchen voor scheren, epileren of harsen, dan laat het haar zich makkelijker verwijderen, omdat de poriën hierdoor open worden gezet en de haartjes zachter worden. Gebruik een scherp scheermesje en gebruik een verzachtende creme na het scheren, bijvoorbeeld Sudocreme. Dat je haren dikker terugkomen na het scheren is niet waar, je moet je haren vergelijken met een grasspriet, als je daar het puntje vanaf knipt, dan hou je een botte spriet over, dat gebeurd ook met je haar als je scheert.